تاريخ : شنبه 1394/6/7 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44723
«مفاهیم بلند صحیفه سجادیه در قرآن کریم» در دست تدوین

«مفاهیم بلند صحیفه سجادیه در قرآن کریم» در دست تدوین

سیداحمد سجادی در کتاب‌‌ «مفاهیم بلند صحیفه سجادیه در قرآن کریم» به تاثیر قرآن در ادعیه و فرازهای صحیفه سجادیه می‌پردازد.‌

حجت الاسلام سید احمد سجادی، مدیرموسسه فرهنگی هنری راسخون و رئیس دانشکده علوم قرآن استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) هم اکنون دو پروژه پیرامون صحیفه سجادیه را به طور همزمان پیش می‌برم. پروژه نخست، «مفاهیم بلند صحیفه سجادیه در قرآن کریم» نام دارد که در این کتاب سعی می‌کنم مضامین مشترک بین قرآن و صحیفه سجادیه را استخراج کنم. کار بعدی من به نام «آینه صحیفه سجادیه در اشعار فارسی» است که در این مجموعه تلاش می‌کنم تاثیراتی که صحیفه سجادیه در ادبیات فارسی گذاشته است استخراج کنم.
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: در حال حاضر آیات متعددی که مضامین آن در دعاها و فرازهای  صحیفه سجادیه آمده‌است را استخراج کرده‌ام.
رئیس دانشکده علوم قرآن استان اصفهان افزود: بسیاری از مضامین اشعار فارسی ما برآمده از اعتقادات دینی ماست به خصوص مفاهیم روایی لذا الهامی که اشعار فارسی از مفاهیم صحیفه سجادیه داشتنه‌اند را استخراج کرده‌ام و ذیل هر فرازی آورده‌ام.
سجادی گفت: زمانی که به عربستان رفتم  یک مقاله‌ای در یک روزنامه وابسته به وهابیون خواندم که صحیفه سجادیه را محکوم به بدعت در دین کرده بود و کتاب را منحرف کننده معرفی می‌کرد. همان جا بود که تصمیم گرفتم مضامینی که در صحیفه سجادیه برگرفته از قرآن است را استخراج کنم. امیدوار هستم زمانی که کتاب منتشر شود این نکته را ثابت کنم که مفاهیم صیحیفه سجادیه برگرفته از قرآن کریم است و این فرضیه را رد کنم.
وی در آخر گفت: البته من قبل از این کارها کتاب‌های در خصوص صحیفه سجادیه انجام داده‌ام. که از این جمله می‌توان به فرهگ موضوعی صحیفه سجادیه ترجمه و لغت‌شناسی صحیفه سجادیه اشاره کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :