تاريخ : پنج شنبه 1394/5/22 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44401
برگزاری مراسم دهه کرامت با اجرای ۵۰۰ برنامه

برگزاری مراسم دهه کرامت با اجرای ۵۰۰ برنامه

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری ۵۰۰ برنامه در دهه کرامت با حضور اقشار مختلف از جمله حوزویان خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه با سخنرانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) عصر روز ۲۱ مرداد در نشستی خبری در تشریح برنامه‌های دهه کرامت گفت: دهه کرامت از سوی حرم مطهر حضرت معصومه(س) پایه‌گذاری شد و از ابتدای ذیقعده تا ۱۱ این ماه به عنوان این دهه در تقویم رسمی کشور ثبت شد.
وی افزود: برنامه‌های دهه کرامت از روز ۲۴ مرداد با ورود کاروان زیر سایه خورشید از حرم مطهر امام رضا(ع) به حرم حضرت معصومه(س) آغاز خواهد شد و در شب میلاد نیز برنامه تلاوت قرآن با حضور سیدجواد حسینی از قراء برجسته کشوری برگزار خواهد شد و حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری نیز سخنرانی می‌کند.
احمدی بیان کرد: در روز میلاد نیز مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز می‌شود و تلاوت حسینی، ابتهال و تواشیح، مدیحه‌سرایی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی از جمله برنامه‌های افتتاحیه است.
وی افزود: تلاوت نیم جزء قرآن کریم بعد از نماز عصر در روز میلاد و آئین شعرخوانی با عنوان ملکوت هشتم در عصر روز میلاد از دیگر برنامه‌های این روز است.
معاون فرهنگی حرم تصریح کرد: جشن ویژه بانوان با عنوان در پناه بانو در روز ۲۶ مرداد، برنامه دختران خورشید و در سایه‌سار کرامت که به اعزام خادمان حرم به استان‌های مختلف همراه است از دیگر برنامه‌های این دهه است، همچنین اعزام به ۱۲ مسجد در استان نیز صورت می‌گیرد.
وی اظهار کرد: غبارروبی از بقاع متبرکه، دیدار با خانواده‌‌های مدافع حرم و برنامه‌های تفریحی در بوستان نجمه خاتون از جمله برنامه‌های دهه کرامت است؛ همچنین در روز ۲۶ مرداد و ۳۰ مرداد نیز به ترتیب مراسم تجلیل از حافظان قرآن زن و مرد با عنوان «طوبای کرامت» انجام می‌شود.
احمدی بیان کرد: همایش‌های بین‌المللی دهه کرامت همچنین در هشت کشور از جمله عراق، هند، پاکستان و آذربایجان با حضور ارادتمندان به آستان مقدس اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ۵۰۰ برنامه در ۵۰ عنوان در این ایام برگزار می‌شود، افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها، برگزاری مسابقات قرآن کریم در دو سطح نوجوانان تا ۱۶ سال و جوانان ۱۶ تا ۳۰ سال در دو بخش بانوان و آقایان است که از یکشنبه، ۱۸ مرداد تا ۲۷ مرداد ثبت نام آنها انجام می‌شود و در روز ۲۹ و ۳۰ مرداد نیز مسابقات آن از سوی مرکز قرآن و عترت کریمه برگزار خواهد شد.
احمدی با بیان اینکه امسال بیش از ۲۵۰ حافظ قرآن در اجزای مختلف در حرم تربیت شده‌اند، عنوان کرد: در این مراسم از ۱۰۰ قرآن‌آموز آستان مقدس در رشته حفظ قرآن تجلیل می‌شود.
احمدی با بیان اینکه این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترجمه، حفظ و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود، تصریح کرد: محفل انس با قرآن کریم در شب پنجم دهه کرامت یعنی روز ۳۰ مرداد برگزار می‌شود. جشنواره بین‌المللی فاطمی از دیگر برنامه‌هایی است که با محوریت شخصیت دو بانوی بزرگ اسلام یعنی حضرت فاطمه و حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد و برنامه‌هایی مانند امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، دفاع از ولایت و ... از جمله موضوعات آن است.
وی تاکید کرد: این جشنواره در بخش‌های مختلف از ۲۴ مرداد تا ۳۰ آذر انجام می‌شود و اختتامیه آن نیز در روز ۱۴ دی‌ماه یعنی سالروز ورود حضرت  معصومه(س) به قم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های فرهنگی و مردم کشورمان آشنایی لازم را با حضرت معصومه(س) ندارند، بر معرفی آن حضرت و شناساندن شخصیت ایشان تاکید کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :