مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : دعاء الأسحار للإمام علي بن الحسين السجاد(ع) بروایة ابي حمزة الثمالي
جستجو در Lib.ir

دعاء الأسحار للإمام علي بن الحسين السجاد(ع) بروایة ابي حمزة الثمالي

کتاب «دعاء الأسحار للإمام علي بن الحسين السجاد(ع) بروایة ابي حمزة الثمالي» از جمله آثار همایش بین المللی امام سجاد زین العابدین(ع) است که به شرح و توضيح مضامين و معارف ارزشمند «دعای سحر» كه توسط جناب ابی حمزه ثمالي از اصحاب حضرت زين‌العابدين (ع) روايت شده می پردازد

به مناسبت برگزاری همایش بین المللی امام سجاد زین العابدین(ع) انتشار کتابهایی در دستور کار مجمع جهانی اهل بیت(ع) قرار دارد.

یکی از این کتابها "دعاء الأسحار للإمام علي بن الحسين السجاد(ع) بروایة ابي حمزة الثمالي" اثر «مرحوم آيت الله محمدمهدی آصفی» است.

مؤلف در اين كتاب به شرح و توضيح مضامين و معارف ارزشمند "دعای سحر" كه توسط «جناب ابو حمزه ثمالی» از اصحاب حضرت زين‌العابدين(ع) روايت شده مي‌پردازد.

نويسنده در مقدمه این کتاب نوشته است: "به منظور تحقق اهدافي كه انسان در دوران حيات خويش تلاش مي‌كند تا بدان دست پيدا كند دو امر ضرورت دارد: يكي از آن دو تلاش و اراده است كه خداوند آن را در اختيار و قدرت انسان قرار داده است و ديگري توفيق كه در قدرت و اختيار خداوند است، به هر كس كه بخواهد [شرايط آن را داشته باشد] عطا می كند".

آیت الله آصفی اضافه کرده است:
"توفيق دري از درهاي توحيد است كه انسان در طول حيات خويش به وسيله آن مي‌تواند به قرب خدايي برسد. گاهي انسان در انتخاب همسر صالح تلاش و كوشش پي‌گيري دارد امّا به آن دست پيدا نمي‌كند هر دري را كه مي‌زند به رويش باز نمي‌شود. گاهي در جستجوي شريك يا كارمند صالح و مورد اعتماد در امر تجارت مي‌گردد علي‌رغم سعي و كششي فراوان بدان دست نمي‌‌يابد. گاهي نيز دنبال طبيب حاذق مي‌گردد كه مرضش را تشخيص داده و او را معالجه كند لكن هرگز موفق به اين كار نمي‌شود. از اين رو سعي و تلاش در بدست آوردند آنچه كه انسان به دنبال آن است هر چند در بالاترين درجه از اهميت برخوردار است لكن تمام كار فقط به تلاش و كوشش ختم نمي‌شود بلكه امري ديگر از اسباب پيروزي و موفقيت وجود دارد كه در اختيار انسان نيست و فقط در اختيار و قدرت خداوند است كه در روايت نبی مکرم اسلام (ص) نيز بدان اشاره دارد كه فرمود: «سلوا اللّه كل شي حتي الشِسع فإن اللّه إن لم يُيسّره لم يَتيسّر»؛ همه چيز حتي بند كفشتان را از خداوند بخواهيد كه اگر خدا آن را ميسور نكند ميسّر نخواهد شد. [نهج الفصاحه، ص ۵۲۴ ؛ حديث ۱۷۴۱]".