تاريخ : چهارشنبه 1394/4/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44147
علوم قرآن در احادیث اهل بیت (ع) منتشر شد

علوم قرآن در احادیث اهل بیت (ع) منتشر شد

کتاب علوم قرآن در احادیث اهل بیت، اثر دکتر فرج الله میرعرب، عضو هیات علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش واحد خبر پایگاه معارف قرآن، کتاب«علوم قرآن در احادیث اهل بیت» به قلم دکتر فرج الله میرعرب، و به کوشش مرکز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

مؤلف با توجه به این نکته که داناترین افراد به علوم قرآن پس از  پیامبر(ص)، علی(ع) و فرزندان او هستند،‌ کوشیده علوم قرآن را بر اساس نگاه آنان و احادیث نقل شده استخراج و در یک مجموعه تدوین کند تا به این وسیله جایگاه و نقش آن بزرگواران را در بنیانگذاری این علم نمایان سازد.

این اثر در هفده فصل به مباحثی چون: اهل بیت و علوم قرآن، وحی و نزول قرآن، اسباب نزول، جمع و تالیف قرآن، محکم و متشابه، نسخ، ناسخ و منسوخ، عام و خاص، مطلق و مقید، ظاهر و باطن قرآن، اعجاز قرآن، مصونیت قرآن از تحریف، زبان قرآن، تفسیر و ... پرداخته است و مباحثی نوین چون زبان قرآن، وحیانیت الفاظ و حدوث و قدم برای اولین بار در این حوزه بررسی شده است.

شایان ذکر است این اثر به همراه ۱۳ عنوان دیگر از مرکز فرهنگ و معارف قرآن، طی مراسمی با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم، مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن، در محل نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

یادآور می شود، علوم قرآن در احادیث اهل بیت(علیهم السلام)، تألیف فرج الله میرعرب، در ۸۱۶ صفحه و ۱۰۰۰ شمارگان، توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده و در اختیار قرآن‌پژوهان قرار گرفته است

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :