تاريخ : دوشنبه 1394/4/1 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 43634
محصولات و تولیدات مفهومی قرآنی را به فضای مجازی وارد کنیم

محصولات و تولیدات مفهومی قرآنی را به فضای مجازی وارد کنیم

امروزه پدیده شومی به نام داعش وجود دارد که لشکر مجازی آن قوی‌تر از لشکر بیرونی‌اش عمل کرده؛ لذا برای مقابله با آنها باید ابتدا لشکر مجازی آنها را زمین گیر کنیم و بعد نیروهای حقیقی را زمین‌گیر خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تاثیرات فضای مجازی در زندگی کنونی و راه‌‌های دور ماندن از تهدیدات آن در مقابل هجمه‌ها گفت: ما باید از این دریچه وارد شویم که فضای مجازی با زندگی بشر گره سختی خورده است. اگر بخواهیم با توجه به سرویس‌هایی که امروزه فضای مجازی به ما می‌دهد، یک روز از آنها دور باشیم، تقریبا در ذهن نسل جوان ما دور از ذهن است که بتوانیم بدون آن  خدمات به زندگی ادامه دهیم.

وی با اشاره به مثالی در اهمیت فضای مجازی کنونی ادامه داد: اگر شما بخواهید بلیت هواپیمایی را به سبک گذشته خرید کنید و به صورت حضوری به محل فروش بروید، متوجه می‌شوید که چقدر از هزینه و وقتتان را تلف کرده‌اید. لذا اینجاست که اهمیت فضای مجازی محسوس می‌شود.

سرعت، حجم، دقت و کیفیت در فضای مجازی بیشترین تاثیر دارد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: سرعت، حجم، دقت و کیفیت در فضای مجازی بیشترین تاثیردارد. پس با توجه به ‌گره‌ای که با شرایط دنیای امروز ما خورده است در زندگی بشر امروز یک تاثیر فوق العاده دارد.

هرچه تصور از فضای واقعی داریم باید در فضای مجازی هم بگذاریم

حجت الاسلام خاموشی در ادامه بیان کرد: گره‌خوردگی این فضا با زندگی فعلی اقتضا می‌کند که هرچه تصور از فضای واقعی داریم باید در فضای مجازی هم بگذاریم. هرآنچه که تولید می‌کنیم مثل، علم، کتاب، سخنرانی، صوت و نحوه تعاملات مدیریتی و امثال آن در فضای مجازی باید باشد.

تاثیر فضای مجازی در نظام قدرت و نظام سیاسی جهانی

وی افزود: اگر این موارد را کنار هم بگذاریم، به یک نتیجه خواهیم رسید و آن این است که تاثیر فضای مجازی در نظام قدرت و نظام سیاسی جهانی در حال حاضر یک عنصر غیر قابل انکار است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مثالی اظهار کرد: شما تبادل بانکی را مد نظر بگیرید که به صورت ۱۰ سال گذشته و به صورت نظام تبادل پایاپای اسنادی، مبادلاتی انجام گیرد، پس می‌بینید که چقدر این دستگاه‌های خودپرداز کار را ساده کرده است و یک گام جلوتر از آن حتی روی تلفن همراه کار آسان شده است.

امروز لشگر‌های مجازی قوی عمل می‌کند

حجت الاسلام خاموشی خاطرنشان کرد: مشاهده کردید که فضای مجازی در مبادلات پولی و سرمایه‌ای چقدر تاثیرگذار است لذا در حوزه‌های دیگر هم باید این تاثیرات را مشاهده کنیم. اگر در نظم جهانی مشاهده می‌کنید که لشکر‌کشی می‌کنند به نظر می‌رسد که امروز لشکر‌های مجازی اینها قوی عمل می‌کند.

برای مقابله با داعش باید ابتدا لشکر مجازی آنها را زمین گیر کنیم

وی افزود: امروزه پدیده شومی به نام داعش وجود دارد که، لشکر مجازی آن قوی‌تر از لشکر بیرونی‌اش عمل کرده و اگر ما به این معنا توجه نداشته باشیم ضربه پذیر خواهیم بود. لذا برای مقابله با آنها باید ابتدا لشکر مجازی آنها را زمین گیر کنیم و بعد نیروهای حقیقی را زمین‌گیر خواهیم کرد.

به کارگیری فضای مجازی در خرده‌نظام‌ها از ضرورت‌های بشر امروز است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه در نظام‌های خرد هم فضای مجازی دارای اهمیت است، گفت: اگر نظام‌های خرد را مشاهده کنیم، باید بدانیم که در یک اداره، محله، خانواده چگونه کار کنیم، لذا به کارگیری فضای مجازی در این خرده‌نظام‌ها از ضرورت‌های بشر امروز است.

هر آنچه که در دنیای حقیقی قرآنی است به این فضای مجازی وارد کنیم

حجت الاسلام خاموشی در پایان با اشاره به لزوم استفاده از فضای مجازی در انتشار آموز‌های قرآنی گفت: برای موفقیت در عرصه‌های مجازی در ترویج مفاهیم قرآنی باید محصولات و تولیدات مفهومی قرآنی شامل تفسیر، ترجمه، هنر و مواردی که به قرآن ربط دارد را و هرآنچه که در دنیای حقیقی قرآنی است به این فضای مجازی وارد کنیم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :