پنج شنبه 1392/7/4
مدت: 21 دقیقه

قرآن در آيینه نهج البلاغه (1)بررسی آیات قرآن در «نهج البلاغه» ()

اهمیت توجه به نهج البلاغه و ارتباط آن با قرآن

قرآن در آيینه نهج البلاغه" عنوان  برنامه ای ازشبکه رادیویی قرآن است که جهت آموزش متن و محتوای نهج البلاغه به موضوعاتى همچون جايگاه قرآن در جامعه اسلامی، تفسير به رأى يا قرائت هاى مختلف، استنادات و آیات قرآنی در کلام امام علی علیه السلام که در نهج البلاغه آمده  می پردازد.
گروه آموزش شبکه رادیویی قرآن در برنامه "قرآن در آيینه نهج البلاغه"تلاش دارد برای یادگیری و حفظ متن نهج البلاغه ضمن آموزش  مفردات از ابتدای نهج البلاغه به فراز آیات و واژگان قرآنی نهج البلاغه پرداخته و با بررسی استنادات قرآنی کلام حضرت علی(ع) در نهج البلاغه به تبیین آیات الهی از بیان معصوم علیه السلام بپردازد و همچنین با بهره گیری از مطالب مفید در خصوص تاریخچه نگارش شرح بر نهج البلاغه و معرفی نسخه های قدیمی این اثر ارزنده شنوندگان را با این کتاب آشنا کند.

در برنامه "قرآن در آيینه نهج البلاغه" که حجت الاسلام احمد غلامعلی از اساتید حوزه و دانشگاه کارشناسی آن را برعهده دارد خطبه های حضرت علی علیه السلام  مورد بررسی قرار می گیرد .
بررسی مفردات و واژگان متن نهج البلاغه ,آموزش آیات مورد استناد مولا ،پخش  فرازهایی از نهج البلاغه و ترجمه همچنین گزارش و مسابقه پیامکی از بخش های مختلف برنامه "قرآن در آيینه نهج البلاغه" است.
برنامه "قرآن در آيینه نهج البلاغه" طرحی از گروه آموزش وبا طراحی فاطمه قاسم آبادی و به تهیه کنندگی فاطمه گنجی و گویندگی رضا کاشفی هر پنجشنبه از رادیو قرآن تقدیم شنوندگان شبکه رادیویی قرآن می شود.

  • قرآن در آيینه نهج البلاغه (1) (دانلود)