تاريخ : سه شنبه 1393/11/7 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 38670
چگونه می توان راه های نفوذ شیطان را مسدود کرد

چگونه می توان راه های نفوذ شیطان را مسدود کرد

همزمان با سالروز بزرگداشت ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام مراسم اختتامیه جشنواره آیین دوستی در آستان مقدس برگزار شد.

آیت الله محمدی ری شهری در مراسم اختتامیه جشنواره آئین دوستی اظهار امیدواری کرد: این گردهمائی زمینه ای باشد برای رشد و شکوفائی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان که در بهار زندگی قرار دارند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مهم پیام حضرت امام رضا(ع) برای پیروان اهل بیت(ع) که بعنوان موضوع این جشنواره نیز انتخاب شده است گفت: این پیام گویا برای امروز و برای این نسل و شرایط کنونی از جانب آن امام بزرگوار صادر شده است که به پیروی از آن امام بزرگ، مقام معظم رهبری هم این پیامی که برای جوانان اروپا فرستادند در حقیقت در راستای این پیام نورانی امام هشتم(ع) است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با توجه به محتوای آن پیام افزود: حضرت امام رضا(ع) با این پیام خواستند که راه نفوذ شیطان را در جامعه اسلامی به ویژه در میان پیروان اهل بیت(ع) و بالاخص در میان جوانان ببندند.

وی گفت: بستن راه های نفوذ شیطان مهمترین کار و مسئله ای است که جوانان باید داشته باشند و ببینند شیطان از چه طرقی نفوذ می کند و زندگی دنیا و آخرت آنها را تباه می کند.

آیت الله محمدی ری شهری ادامه داد: این پیام برای هرکسی در حوزه کاری خود در هر قشری از جامعه می تواند راهنمای بسیار خوبی باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: در این پیام که در واقع الهام گرفته از آیه ۵ سوره فاطر می باشد، حضرت امام رضا(ع) طریق بستن راه های نفوذ شیطان را بیان نموده اند.

ایشان اظهارکرد: اولین راه بستن نفوذ شیطان، راستگوئی است که در روایتی پیامبر اکرم(ص)  به شخص گناهکاری توصیه فرمودند: دروغ گوئی را ترک نما که در واقع ترک این گناه زمینه ساز ترک گناهان دیگر است.

وی دومین راه بستن نفوذ شیطان را بر اساس این پیام ادای امانت دانست و گفت: امانتداری در فرهنگ اسلامی بسیار وسیع است و هرچه خداوند در اختیار انسان قرار داده است امانت است مانند همین جوانی که یک فرصت است.

آیت الله محمدی ری شهری ادامه داد: راه بعدی بستن نفوذ شیطان سکوت جاهل یعنی انسان در مواردی که آگاهی کامل ندارد اظهارنظر نکند.

ایشان آخرین راه بستن نفوذ شیطان را دوستی با انگیزه الهی دانست و اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می فرمایند: اگر می خواهید راه نفوذ شیطان بطور کلی برروی شما بسته شود برای خداوند با هم دوستی نمائید.

بر اساس این گزارش جشنواره آیین دوستی با موضوع نامه حضرت امام ‌رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در سه محور اصلی و در ۵ قالب تدوین و برنامه‌ریزی شده است و در طول مدت تعیین‌ شده برای ارسال آثار، بالغ بر ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال گردید، که پس از بررسی هیئت داوران و اعلام‌نظر آنها از برگزیدگان این جشنواره در این مراسم تقدیر بعمل آمد.

گفتنی است در پایان این مراسم آیت‌الله محمدی ری شهری، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهر ری، حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی و مهدی سلیمی رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران از برگزیدگان این جشنواره تجلیل نمودند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :