تاريخ : دوشنبه 1393/10/8 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 38374
راه‌اندازی بخش مشاوره کتاب در انتشارات دارالحدیث

راه‌اندازی بخش مشاوره کتاب در انتشارات دارالحدیث

مدیرعامل انتشارات دارالحدیث از راه‌اندازی بخش مشاوره کتاب در فروشگاه مرکزی انتشارات دارالحدیث در قم به منظور ارائه راهنمایی‌های کارشناسی به مخاطبان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن ابراز تاسف از وضعیت فرهنگ کتابخوانی در کشور اظهار کرد: اگرچه آمارها نشان می دهد که نسل جدید رغبت بیشتری به کتابخوانی دارد و این عامل می‌تواند به دلیل ارتقای سطح سواد و تحصیلات باشد، ولی فرهنگ کتابخوانی در کشور ما ضعیف است.
وی با بیان اینکه قیمت بالای کتاب در مقایسه با سطح درآمد مردم همخوانی ندارد، گفت: این امر به مردم اجازه خرید کتاب نمی‌دهد و این کالای ارزشمند نخستین کالایی است که با افزایش فشار اقتصادی به خانواده از سبد خرید خانوار خارج می‌شود.
مدیرعامل انتشارات دارالحدیث خاطرنشان کرد: برای این امر نیازمند است تا مسئولان برای اینکه به پژوهش و تحقیقات، فرهنگ جامعه و همچنین صنعت چاپ آسیب وارد نشود تدبیر داشته باشند.
وی با اشاره به اقدامات انتشارات دارالحدیث، به مناسبت ورود ماه مبارک ربیع الاول گفت: افتتاح فروشگاه کتاب در ضلع جنوبی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی یکی از اقداماتی است که دومین فروشگاه کتاب در پیرامون آستان مقدس خواهد بود.
سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: اماکن متبرکه در کشور پایگاه‌های فرهنگی مهمی به شمار می‌روند و این امر اقتضا می‌کند که از این فرصت فرهنگی برای عرضه معارف دین و معارف اهل بیت(ع)، بیشتر بهره گرفت.
وی ایجاد مکانی برای عرضه کتب دینی و معارفی را یکی از اقدامات لازم برای نیل به این هدف ذکر کرد و افزود: این مکان در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) واقع شده است که به زودی افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل انتشارات دارالحدیث از راه‌اندازی پایگاه الکترونیکی جدید انتشارات دارالحدیث خبر داد و افزود: این پایگاه به دلیل مشکلات فراوان پایگاه پیشین و به منظور اطلاع‌رسانی مناسب و نیز تسهیل در امر تهیه کتاب از طریق خرید الکترونیکی در تا پایان دی ماه راه‌اندازی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این پایگاه دارای بخش‌های مختلفی مانند اطلاعات آخرین منشورات، مشاوره کتاب، آثار برگزیده و فروشگاه است که با شکلی زیبا و کارآمد به زودی فعال خواهد شد.
سبحانی‌نیا عنوان کرد: پیش‌بینی بخش مشاوره کتاب در فروشگاه مرکزی انتشارات دارالحدیث واقع در خیابان معلم قم از اقدامات دیگر است.
وی ادامه داد: مخاطبان از این به بعد می‌توانند برای آگاهی بیشتر از منشورات در عرصه قرآن و حدیث از حضور کارشناس این امر استفاده کرده و به آسانی به کتاب مورد نظر خود دست پیدا کنند یا کتاب مناسب را بر اساس هدف خود شناسایی و تهیه کنند.
مدیرعامل انتشارات دارالحدیث از رونمایی از کتاب حکمت‌نامه رضوی به مناسبت ماه ربیع‌الاول خبر داد و افزود: این کتاب به قلم آیت‌الله محمدی ری شهری و با همکاری پژوهشگاه قرآن و حدیث در چهار جلد به تازگی آماده چاپ شده است که در این ماه شریف در آستان مقدس حضرت معصومه(س) رونمایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این کتاب مجموعه سخنان و حکمت‌های امام رضا(ع) را گرد آورده و به نظر می‌رسد از جمله کتاب‌هایی است که هر ایرانی شیفته حضرتش یک دوره از آن را باید در منزل داشته و از معارف ناب آن در زندگی خود استفاده کند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :