تاريخ : یکشنبه 1393/5/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 33406
«مسند امیرالمؤمنین علیه السلام» عطاردی گنجینه‌ای عظیم است

«مسند امیرالمؤمنین علیه السلام» عطاردی گنجینه‌ای عظیم است

آیت‌الله عطاردی از کسانی بود که یک تنه یک امت بود و مجموعه ۲۷ جلدی وی با عنوان «مسند امیرالمؤمنین(ع)» یک گنجینه عظیم بود.

حجت‌الاسلام و المسلمینسید جمال‌الدین دین‌پرور، مؤسس و رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در حاشیه مراسم تشییع پیکرآیت‌الله عطاردی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، ضمن اشاره به ویژگی‌های شخصیتی ایشان، گفت:
همچنان که قرآن می‌گوید که«إِنَّ إِبْرَاهِیمَ کَانَ أُمَّةً؛ همانا ابراهیم [به تنهایى‏] یک امّت بود»(۱)آیت‌الله عطاردی نیز از کسانی بود که یک تنه یک امت بودند.
حجت‌الاسلام دین‌پرور با اشاره به تألیف حدود ۱۰۰ جلد کتاب توسط آیت‌الله عطاردی بیان کرد: حدود ۱۰۰ جلد کتابی که ایشان تألیف کردند یک تنه و واقعاً یک تنه بود. تمام تحقیقات و تمام بررسی‌ها را خودشان انجام می‌د‌ادند و واقعاً شناخت منابع و بررسی و کار یک تنه بود و پشتکار عجیبی داشتند.
وی ادامه داد: ایشان آثار همه ائمه معصومین(ع) را، جمع کردند و سخنان حضرت امیر را که در ۲۷ جلد جمع‌آوری کرده‌اند، واقعاً گنجینه عظیمی است.
حجت‌الاسلام دین‌پرور آیت‌الله عطاردی را الگویی برای دیگران دانست و گفت:
واقعاً ایشان باید الگو باشد برای کسانی که برای کار به دنبال دم و دستگاه می‌گردند و می‌گویند تا کامپیوتر نباشد، تا نیرو نباشد، تا فلان نباشد، نمی‌شود. ایشان یک تنه همت کرد و عمل ایشان الگویی برای همه جوان‌ها و محققین است که می‌توانند یک تنه کار را انجام دهند و منتظر کسی نباشند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :