تاريخ : سه شنبه 1393/4/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 31970
بررسی سیره امام رضا در جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی

بررسی سیره امام رضا در جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از انتشار فراخوان هفتمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در سطح بین الملل‌ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمد هادی زاهدی با بیان اینکه این جشنواره دارای ۹ محور و۳ برگزیده در هر بخش است، گفت: کتاب برتر از آثار ارسالی از سایر نقاط کشورهای جهان در حوزه‌های کتاب دیجیتال برتر، پایان‌نامه برتر، ناشر و آثار شایسته برتر انتخاب می شود.
وی در مورد کشور های خارجی شرکت کننده در این جشنواره افزود: از کشورهایی چون لبنان، سوریه، کویت، بحرین، پاکستان، هند، ترکمنستان و عمان آثار ارزشمندی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
دبیر اجرایی این جشنواره اظهار داشت: فراخوان جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی همچنین بر روی سایت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دسترس محققان و پژوهشگران سراسر جهان قرار دارد.
وی با اشاره به محورهای این همایش از جمله علوم دینی، تاریخ سیره، زیارت، شعر و داستان اظهار داشت: آثار ارسال شده به این جشنواره به ۱۰ زبان زنده دنیا توسط داوران بین‌المللی بررسی می‌شود.
وی با اشاره به حضور ارادتمندان حضرت رضا علیه‌السلام در سایر کشورها گفت: علاوه بر آثار رسیده از نویسندگان و ناشران به زبان فارسی، کتاب‌های ارزشمندی به زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، روسی، اردو، هندی، میانماری، تاجیکی و... به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
وی افزود: در سال‌های گذشته از کشورهایی چون عراق، لبنان، سوریه، ترکیه، پاکستان و هندوستان، برگزیدگانی در محورهای مختلف این جشنواره معرفی شده‌اند.
زاهدی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت حضرت رضا علیه‌السلام و شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آنها است.
وی در مورد ویژگی کتاب سال رضوی عنوان کرد: کتاب هایی با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت شامل حضرت جوادالائمه(ع)، حسین بن موسی الکاظم(ع)، احمد بن موسی الکاظم(ع)، شاه چراغ و حضرت معصومه(س) که در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ منتشر شده‌اند، در این جشنواره شرکت می‌کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :