تاريخ : شنبه 1393/4/14 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 31585
سلسله مباحث امامت و مهدویت در چهار جلد منتشر شد

سلسله مباحث امامت و مهدویت در چهار جلد منتشر شد

مباحث امامت و مهدویت در چهار جلد به قلم آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی منتشر و در نمایشگاه بین‌المللی قرآن ارایه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مجموعه چهار جلدی سلسله مباحث امامت و مهدویت به قلم آیت الله‌العظمی صافی گلپایگانی تجدید چاپ شد. این مجموعه که از منابع اصیل تحقیق برای پژوهشگران محسوب می‌شود با قلمی شیوا و روان به مباحث مهدوی پرداخته است.
در جلد اول سلسله مباحث امامت و مهدویت پنج کتاب با عناوین کتاب ولایت تکوینی و ولایت تشریعی، تجلّی توحید در نظام امامت، پیرامون معرفت امام، نظام امامت و رهبری و فروغ ولایت در دعای ندبه در ۴۹۵ صفحه گردآوری شده است.
جلد دوم نیز شامل پنج کتاب با عناوین انتظار، عامل مقاومت وابستگی جهان به امام زمان، عقیده نجات‌بخش اصالت مهدویت و معرفت حجّت خدا است که در ۴۲۱ صفحه به رشته تحریر در آمده است.
جلد سوم سلسله مباحث امامت و مهدویت نیز شامل چهار کتاب با موضوع مهدویت است که در عناوین نوید امن و امان، پاسخ ده پرسش، باورداشت مهدویت و به سوی دولت کریمه نگاشته شده است.
جلد چهارم این مجموعه شامل دو کتاب گفتمان مهدویت و ترجمه و تلخیص منتخب الأثر اختصاص دارد. این مجموعه به کوشش جمعی از پژوهشگران از  کتاب نفیس منتخب الاثر، ترجمه و تلخیص شده است که فرصت ‌بی‌نظیری برای استفاده و تحقیق در عرصه معارف مهدوی ایجاد نموده است.
این کتاب در ۹ فصل و حدود ۲۷۰ صفحه، آخرین کتاب جلد چهارم این دوره است.
خبر دیگر حاکی است که نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله‌العظمی صافی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و به همت مرکز نور و دفتر استاد برجسته تدوین و در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شده است.
این لوح فشرده با هدف عرضه کتابخانه‌ای دیجیتالی از مجموعه آثار و مکتوبات آیت‌الله صافی گلپایگانی برای تسهیل در امر پژوهش محققان حوزه و دانشگاه تولید شده است. این مجموعه حاوی متن کامل ۷۶ عنوان کتاب در ۹۳ جلد از آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی، به زبان فارسی و عربی در قالب ۱۹ موضوع است.
امام زمان(عج)، اصول، تاریخ، تراجم، تربیتی، حدیث، حوزه‌های علمیه، سرگذشت‌ نامه، سیره، شعر، عقاید، کلام، غدیر خم، فقه، فقه استدلالی، فقه فتوایی، مقاله‏‌ها و خطابه‌‏ها، و مهدویت از جمله موضوعات این نرم‌افزار گرانسنگ است.
جست‌و‌جوی موضوعی در بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ عنوان باب و سرفصل از طریق فهرست گزینشی، متن قرآن کریم به همراه ترجمه و امکان جست و جو در آیات، جست‌و‌جو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌های برنامه از جمله امکانات این نرم‌افزار است.
از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به متن کامل چند دوره لغت‌نامه عربی و فارسی با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات، یادداشت ‌برداری، ذخیره سازی متن، ویرایش و چاپ متن از جمله قابلیت‌های پژوهشی اشاره کرد.
این نرم‌افزار در غرفه آیت‌الله صافی گلپایگانی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم واقع در تهران در باغ موزه دفاع مقدس سالن جنب مسجد خرمشهر بخش نمایشگاهی غرفه بخش حوزوی و سالن ۸ بخش مکتوب، غرفه ۶۲ انتشارات دار الزهرا تا بیست و سوم تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۴ در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دارد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :