تاريخ : یکشنبه 1393/4/1 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 30486
کنگره بین‌المللی سبط النبی(ع) آغاز به کار کرد

کنگره بین‌المللی سبط النبی(ع) آغاز به کار کرد

کنگره بین‌المللی سبط‌النبی(ع) صبح امروز با حضور رئیس جمهور و جمعی از متفکرین داخلی و خارجی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارشخبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، کنگره بین‌المللی سبط‌النبی امام حسن مجتبی(ع) صبح امروز، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی، حجت‌الاسلام اختری، رئیس کنگره و جمعی از متفکرین و اندیشمندان داخلی و خارجی در محل سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام اختری در ابتدای مراسم افتتاحیه این کنگره ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور و تشکر از وی به دلیل شرکت در افتتاحیه کنگره سبط النبی، از همه حاضران تشکر کرد و خداوند را نیز به دلیل این که در سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب توفیق برگزاری این همایش علمی بین‌المللی را جهت شناساندن امام حسن مجتبی(ع) حاصل کرده است، شکر کرد.

وی با اشاره به این مطلب که طی چندین سال اخیر همایشی با این موضوع برگزار نشده است، از آمار مقالات ارسالی خبر داد و گفت: بیش از ۱۳۰ مقاله از داخل و خارج کشور درباره جنبه‌های مختلف زندگانی امام حسن مجتبی(ع) به این همایش رسیده است.

وی افزود: موضوعاتی همچون دوران سیاسی و دوران امامت ایشان، تاریخ زندگانی و سیره آن بزرگوار و سبک زندگی آن حضرت، ابهامات، پیچیدگی‌ها یا شبهاتی که به خصوص جنایتکاران بنی امیه نسبت به امام مجتبی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) روا داشته اند و موضوعاتی دیگر در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و امیدواریم که در کمیسیون های پنجگانه دستاوردهای بسیار خوبی برای علاقه مندان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و برای همه جهانیان بتوانیم عرضه کنیم.

حجت الاسلام اختری با بیان این‌که زندگانی امام مجتبی(ع) از جهات مختلف قابل بررسی و دقت است، اظهار کرد: به طور روشن صف بندی دو خط اسلام ناب محمدی و اسلام غیر ناب از زمان امام مجتبی(ع) و با رویارویی حرکت بنی امیه و به خصوص معاویه شروع شد؛ که امام مجتبی(ع) برای رویارویی با تحریف و انحرافات و برای حفظ و حراست از اسلام ناب عمر خود را و تمام جایگاه و موقعیت خود را برای این امر اختصاص دادند.

وی افزود: باید گفت که امام مجتبی(ع) و این خط امروز که ما در این جهان زندگی می کنیم شاهدیم که این خط به لطف خدا متعال پیروز شده است.

حجت‌الاسلام اختری در پایان نیز به همکاری نهادهای مختلف و مجموعه های متعدد دولتی و غیردولتی در برگزاری کنگره سبط النبی الاکبر امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد.

بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام اختری، حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور به سخنرانی پرداخت که اخبار آن متعاقبا اعلام خواهد شد. حجت‌الاسلام روحانی پس از سخنرانی خود، «ویکی شیعه» را که توسط مجمع جهانی اهل بیت(ع) تهیه و تولید شده است، رونمایی و افتتاح خواهد کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :