مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : فاطمه زهرا(ع) در کلام اهل سنت (از ولادت تا رحلت پدر)
پديدآورنده : سید مهدی هاشمی حسینی
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : حر
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1376ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 400
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

فاطمه زهرا(ع) در کلام اهل سنت (از ولادت تا رحلت پدر)

اثری است در باره مناقب و فضایل حضرت زهرا(س) از دیدگاه روایات اهل سنت.

اثری است در باره مناقب و فضایل حضرت زهرا(س) از دیدگاه روایات اهل سنت. کتاب، با بهره گیری از منابع اهل سنت و به روش توصیفی به نگارش در آمده و در آن، نویسنده کوشیده است با حفظ امانت، سخنان و احادیث عالمان و محدثان و مورخان سنی را گرد آورده و برای استفاده فارسی زبانان آن را ترجمه نیز کرده و برای روشن شدن مباحث مطرح شده در احادیث، توضیح هایی نیز در آغاز هر فصلی نوشته است.

کتاب، بیست و دو فصل دارد و از شخصیت فاطمه زهرا از زبان پیامبر آغاز می شود. فاطمه پیش از ولادت، ازدواج پیامبر با حضرت خدیجه، بهشتی بودن نطفه زهرا و مبارک بودن تولد ایشان، عنوان های تعدادی از مباحث کتابی است که در ذیل هر یک، شماری حدیث و سخن نقل شده است.

نام گذاری و نام های فاطمه، کمک کار پدر بودن وی و ازدواج و جهیزیه حضرت زهرا، چند عنوان دیگر این اثر است. در ادامه، آیه هایی که در شأن فاطمه و یا اهل بیت نازل شده و ایشان هم عضوی از آنهاست، مانند آیات ذی القربی، مباهله، ابرار و مرج البحرین بازگو شده و از منزلت زهرا در پیشگاه خداوند و بانوی دو جهان بودن او مطرح گردیده و از محبت پدر به او و وظایف و عبادت و تسبیح و آخرین ساعات زندگی و خداحافظی ایشان با دنیا سخن به میان آمده است.

کتاب، چهار فهرست آیات، روایات، اعلام و موضوعات دارد.