تاريخ : شنبه 1393/3/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 30340
گشایش همایش بین المللی سبط‌ النبی علیه السلام با پیام مراجع تقلید

گشایش همایش بین المللی سبط‌ النبی علیه السلام با پیام مراجع تقلید

همزمان با برگزاری جلسه ستاد هماهنگی کنگره بین‌المللی سبط ‌النبی (ع) با محوریت شخصیت امام حسن مجتبی (ع) مسئولان کمیته‌های این همایش سبط النبی از کم و کیف برنامه‌های اجراشده گزارش دادند.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی همایش بین‌المللی سبط ‌النبی(ع)، مسئول کمیته علمی همایش بین‌المللی سبط ‌النبی(ع) گفت: ضمن دیدار با مراجع عظام تقلید پیش از کنگره در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی سبط ‌النبی(ع) از پیام چند تن از مراجع عظام تقلید استفاده می‌کنیم.
بنا بر این گزارش، کمتر از ۱۱ روز تا برگزاری کنگره ای بین‌المللی با محوریت شخصیت امام حسن مجتبی(ع) باقی است و جلساتی با هدف هماهنگی این همایش، برنامه‌ها و مصوبات با جدیت پی‌گیری می‌ شود.
گفتنی است، این جلسه با حضور آیت‌الله اختری رئیس کنگره بین‌المللی سبط ‌النبی(ع) و رؤسای کمیته‌های علمی، فرهنگی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و بین‌الملل و نمایندگان موسسات و مراکز مشارکت کننده برگزار شد.
حجت‌الاسلام لک‌زایی، مسئول کمیته علمی کنگره بین‌المللی سبط‌ النبی(ع) با بیان این مطلب که از پیام مراجع تقلید در مراسم افتتاحیه این همایش استفاده خواهیم کرد، گفت: تاکنون با آیت‌الله نوری همدانی دیداری انجام شده و قرار است دیدارهایی با آیت‌الله صافی گلپایگانی و آیت‌الله علوی گرگانی انجام شود. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده امیدواریم دیداری نیز با آیت‌الله مکارم شیرازی داشته باشیم. ما در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی سبط‌ النبی (ع) از پیام مراجع عظام تقلید استفاده می‌کنیم.
وی افزود: روند ارزیابی مقالات ارسال‌ شده به دبیرخانه کنگره بین‌المللی سبط‌ النبی(ع) در حال پی‌گیری است و تاکنون ۷۰ مقاله مورد تأیید قرار گرفته است. البته علاقه‌ مندان می‌توانند برای ارسال مقاله اقدام کنند و ما ارزیابی‌های لازم را انجام خواهیم داد.
دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی سبط‌ النبی(ع) آقای جعفری گفت : این همایش در قالب ۴ کمیسیون تخصصی اهداف و برنامه‌های خود را پی‌گیری می‌کند، افزود: همزمان با برپایی دوروزه کنگره بین‌المللی سبط ‌النبی مقالات برگزیده ارسال‌شده در ۴ کمیسیون تخصصی ارایه می‌شود. این کمیسیون‌ها متشکل از بررسی و نقد شبهات و دیدگاه مستشرقان، سیره فردی و خانوادگی امام حسن مجتبی(ع)، سیره سیاسی-اجتماعی و مدیریتی امام حسن مجتبی(ع) و سبک زندگی امام حسن(ع) و میراث علمی و فکری ایشان برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این کمیسیون‌ها در محل هتل آدینه تهران در ۴ سالن مجزا برگزار می‌شود و در روز پایانی کنگره بین‌المللی سبط النبی(ع) از مقالات برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد. گفتنی است، ارایه بسته‌های فرهنگی ویژه میهمانان کنگره بین‌المللی سبط‌ النبی(ع)، بازدید میهمانان از دستاوردهای علمی و پژوهشی نظام جمهوری اسلامی ایران، زیارت حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی(ع) از پیشنهادهای مطرح در این جلسه بود.
شایان ذکر است، کنگره بین‌المللی سبط ‌النبی(ع) یکم و دوم تیرماه سال ۱۳۹۳ در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :