تاريخ : یکشنبه 1393/2/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 30103
همایش بزرگداشت آیت الله میرزا علی مشکینی در قم برگزار می شود

همایش بزرگداشت آیت الله میرزا علی مشکینی در قم برگزار می شود

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله میرزا علی مشکینی 25 اردیبهشت امسال در قم با پیام مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی همایش بزرگداشت آیت الله میرزا علی مشکینی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: نگاه به صورت عالم عبادت است و بر اساس سخنی از امام صادق(ع) در زمینه این سخن «عالم فردی است که با نگاه به چهره او آخرت را یاد آوری».

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مشکینی در کنار ابعاد شخصیتی در زمینه اخلاقی نیز زبانزد بودند و می توان گفت که این عالم بزرگوار عارفی مهذب، وارسته و استاد اخلاقی برای جامعه دینی و علمی کشور بودند.

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله میرزا علی مشکینی ۲۵ اردیبهشت سال جاری خبر داد و افزود: برنامه همایش با خیر مقدم آیت الله ری شهری، رئیس موسسه حکمت اهل بیت(ع) آغاز می شود و سپس قرائت پیام مقام معظم رهبری صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: گزارش دبیرعلمی همایش آیت الله مشکینی و سخنرانی آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در زمینه توصیف شخصیت آیت الله مشکینی از برنامه های دیگر این همایش است.

سبحانی نیا خاطرنشان کرد: دو مقاله از مقالات برتر نیز در این همایش ارائه می شود و سپس آیت الله استادی به ایراد سخنرانی می پردازد و از مجموعه آثار همایش رونمایی می شود.

وی عنوان داشت: نمایشگاهی از آثار در حاشیه همایش بزرگداشت آیت الله میرزا علی مشکینی برپا می شود.

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عنوان داشت: همایشی نیز اوایل خرداد در شهر اردبیل با حضور آیت الله ری شهری و امام جمعه اردبیل برگزار می شود.

وی عنوان داشت: علاوه بر موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، آستان حضرت عبدالعظیم حسنی، شورای عالی حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و موسسه حکمت اهل بیت(ع) در برگزاری این همایش همکاری داشته اند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :