تاريخ : پنج شنبه 1392/5/10 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27985
پژوهشگاه قرآن و حدیث موسسه علمی ـ فرهنگی دار الحدیث افتتاح می شود

پژوهشگاه قرآن و حدیث موسسه علمی ـ فرهنگی دار الحدیث افتتاح می شود

پژوهشگاه قرآن و حدیث موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث عصر روز دوشنبه 14 مردادماه با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فن آوری و جمعی از پژوهشگران و فضلای حوزه علمیه قم به طور رسمی افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار، مشاورعالی ریاست پژوهشگاه قرآن و حدیث در نشست خبری روز پنج شنبه ۱۰ مرداد که در سالن جلسات دارالحدیث برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران افزود: مجوز رسمی پژوهشگاه قرآن و حدیث از سوی وزارت علوم وتحقیقات صادر شده است و این پژوهشگاه شامل چهار پژوهشکده علوم ومعارف حدیث، پژوهشکده اخلاق وروان شناسی، پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) وپژوهشکده کلام اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام دکتر برنجکار افزود: سابقه این پژوهشگاه به سابقه تاسیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در سال ۱۳۷۴برمی گردد.
وی به اهداف تاسیس این مؤسسه اشاره کرد وبیان داشت: استنباط وتبیین روز آمد علوم حدیث ومعارف اسلامی، کمک به تولید علوم انسانی با محوریت معارف قرآن واهل بیت(ع)، از جمله اهداف تاسیس این مرکز تخصصی حدیث است.
وی به اهم فعالیتهای این موسسه از سال ۷۴ تاکنون اشاره کرد وگفت: انتشار کتابها ومقالات متعدد،چاپ۳۰۵عنوان کتاب با ۲۴۸هزار و۳۳۰صفحه با مطالب متعدد مانند دانشنامه عقائد اسلامی با۱۰جلد،دانشنامه امام حسین (ع)با ۱۴مجلد،دانشنامه امیر المومنین(ع) با ۱۴جلد،ترجمه۶۳مجلد به زبانهای مختلف دنیا مانند انگلیسی،اردو،میانماری،و...،انتشار ۵۰شماره مجله حدیث زندگی،انجام۱۷۴طرح پژوهشی، برگزاری ۳۵نشست علمی و...،از جمله فعالیتهای ما در این پژوهشگاه به شمار می رود.
حجت الاسلام دکترهادی صادقی رئیس پژوهشکده اخلاق وروان شناسی نیز در ادامه افزود: در این پژوهشکده که پیش از این به نام علوم انسانی شناخته می شد، فعالیتهای ارزنده ای در زمینه اخلاق نظری و کاربردی صورت گرفته است وآثار خوبی در این زمینه تولید شده وتوانسته است تاحدودی به برخی از نیازها در این زمینه پاسخ دهد.
حجت الاسلام دکترمحد تقی سبحانی، رئیس پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) نیز در ادامه اظهار داشت: در این پژوهشکده تلاش می کنیم در عرصه های نو آمد مانند پاسخگویی به نوع پرسشهایی که از سوی ادیان شرقی در جامعه مطرح می شود،همچنین پاسخگویی به بیشتر شبهاتی که در زمینه علوم کلامی مطرح می شود، پاسخ دهیم.
حجت الاسلام دکترسید محمد کاظم طباطبائی رئیس پژوهشکده علوم ومعارف حدیث نیز در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون حدود ۲۸۰عنوان در این مجموعه تولید شده است که می توان به احیای آثار حدیثی مانند کتاب کافی ودر آینده مجموعه آثار حدیثی شیخ صدوق و..،اشاره کرد.
گفتنی است، پژوهشگاه قرآن و حدیث موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث عصر روز دوشنبه ۱۴ مردادماه با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فن آوری وجمعی از پژوهشگران و فضلای حوزه علمیه قم به طور رسمی افتتاح می شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :