تاريخ : چهارشنبه 1391/11/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27418
امام خميني(ره) اسوه ساده زيستي است

امام خميني(ره) اسوه ساده زيستي است

پایگاه حدیث نت: بنیانگذار دانشگاه تمدن اسلامی در مراسم تواصی به حق دارالحدیث گفت: ساده زیستی امام خمینی(ره) درس بزرگی برای همه ماست و امام راحل هم در سیره خویش از پیامبر(ص) الگو گرفته بود.

جلسه هفتگی تواصی به حق، با حضور پژوهشگران، مدیران و کارکنان مؤسسه دارالحدیث و نیز دانشجویان و دست‌اندرکاران دانشگاه قرآن و حدیث، ۲۵ بهمن ماه در حالی برگزار شد که سخنران این مراسم پروفسور شیخ «مخلص احمد الجده» بود.
رئیس سازمان جهانی گفت و گوی ادیان و تمدنهای جهان (آویسکو) با بیان اینکه حدود دو سال نزد امام خمینی(ره) در نجف اشرف به تحصیل پرداخته است بیان داشت: بحث ها و دروس فقه امام خمینی در نجف تحول عظیمی در حوزه نجف ایجاد کرد.
وی افزود: ما راجع به تحریر الوسیله خیلی صحبت می¬کنیم اما به عقیده من کتاب مهم ایشان کتاب البیع است. پنج جلدی که سه جلد بیع و دو جلد خیارات است.
مخلص احمد الجده در ادامه اظهار داشت: در دورانی که حجت الاسلام مصطفی خمینی شهید شده بود امام در یک منزل ۶۰ متری و ساده زندگی می کردند در حالی که می توانسستد در منزلی مجلل زندگی کنند. حتی بعد از اینکه رهبری ایران اسلامی را عهده دار بودند همین منش را ادامه دادند. می توان گفت این سیره زندگی، درس بزرگی برای همه ماست و امام هم در این روش از پیامبر الگوگیری کرده بودند، اکنون نیز مقام معظم رهبری بر همین امر استوار هستند.
بنیانگذار دانشگاه تمدن اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امتیاز مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، به مؤسسات و دانشگاه های حدیث پژوهی بررسی و پژوهش مکاتب و اقوال دیگر ادیان و فرقه های اسلامی است.
وی ادامه داد: معرفی و رونمایی از کتاب «مدارک فقه اهل السنة علی نهج وسائل الشیعه» در کنفرانس تقریب مذاهب بیانگر همین امر است.
مخلص احمد الجده تصریح کرد: با وجود اینکه اصل تمام مذاهب اسلامی از امام جعفر صادق(ص) نشات می گیرد و مؤسسان آن از محضر امام بهره برده اند اما در پژوهشهای علمی به منهج امام صادق (ع) آنچنان که باید توجهی ندارند در حالی که امام امام صادق(ع) می فرمایند: «أعلم النّاس أعلمهم باختلاف النّاس» دانشمندترین مردم کسی است که به آراء و اندیشه های سایر ین آگاه باشد.
گفتنی است، مراسم تواصی به حق هر هفته روزهای چهارشنبه، با حضور دست اندر کاران دانشگاه قرآن و حدیث، پژوهشگاه قران و حدیث و به همت معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی، فرهنگی دارالحدیث، برگزار می شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :