تاريخ : دوشنبه 1391/11/2 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27319
بازدید پژوهشگران و ائمه جماعات کشور بوسنی و هرزگوین از دارالحدیث

بازدید پژوهشگران و ائمه جماعات کشور بوسنی و هرزگوین از دارالحدیث

جمعی از پژوهشگران و ائمه جماعات کشور بوسنی و هرزگوین، روز دوشنبه 2 بهمن ما ضمن بازدید از بخش های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، با معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل مؤسسه دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین«محمد تقی سبحانی نیا»، در نشست پژوهشگران بوسنیایی، ضمن ابراز خوش آمد گویی به مهمانان به پیشینه راه اندازی دارالحدیث و فعالیت های پژوهشی آیت الله ری شهری اشاره کرد و افزود: این فعاليت‌ها در سال‌های ۷۱ و ۷۲ در زير زمين منزل آيت‌الله ري‌شهری آغاز شد و باریتعالی به اخلاص ایشان برکتی عنایت کردند تا حديث‌پژوهی به‌صورت علمی نهادينه شود.
معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل مؤسسه دارالحدیث اظهار کرد: مؤسسه دارالحدیث در سال های اخیر با توسعه چشمگیری مواجه شده است. در حوزه آموزش، با افزایش رشته تحصیلی، در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری و تبدیل شدن دانشکده علوم حدیث به دانشگاه قران و حدیث مواجه بوده ایم و در حال حاضر حدود ۲۰ رشته و گرایش در این دانشگاه وجود دارد.
حجت الاسلام سبحانی نیا، افزود: آموزش الکترونیکی دانشکده علوم حدیث، به عنوان يكى از مراكز پيشتاز دانشگاهى در زمينه آموزش الكترونيكى، با استفاده از شبكه اينترنت، امكان بهره‏گيرى از آموزشهاى خود را براى مشتاقان فراهم ساخته است. همه علاقه‌مندان مى‏توانند در هر نقطه از جهان و در هر ساعت از شبانه‏روز با مراجعه به پايگاه اينترنتى دانشكده به نشانی http://vu.hadith.ac.ir پس از ثبت‌نام، از امكانات و دروس آن استفاده كنند. این مرکز در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ دانشجوی غیر حضوری دارد.
وی به بخش دیگر مؤسسه اشاره کرد و گفت: در پژوهشگاه قرآن و حدیث، بیش از ۲۰۰ محقق مشغول تحقیق هستند و امروز دارالحدیث مفتخر است در مجموعه آثار خود بیش از ۳۰۰ اثر و کتاب منتشر کرده است.
وی بیان داشت: معاونت فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل، ارائه آثار ترویجی و عمومی را در برنامه های خود تدوین کرده است و رویکرد مؤسسه ترویج معارف قرانی و حدیثی برای عموم مردم است.
در پایان پژوهشگران بوسنیایی سؤالاتی در خصوص سطح آموزش مطرح کردند که معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل مؤسسه دارالحدیث به سؤالات آنان پاسخ داد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :