تاريخ : سه شنبه 1391/10/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27307
کتاب سعادت و شادکامی از دیدگاه اسلام منتشر شد

کتاب سعادت و شادکامی از دیدگاه اسلام منتشر شد

کتاب «سعادت و شادکامی از دیدگاه اسلام» به منظور ارائه تصویر صحیحی از سعادت در حوزه دین و روانشناسی به همت انتشارات مؤسسه دارالحدیث منتشر شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، کتاب سعادت و شادکامی از دیدگاه اسلام از فصل‌هایی با عناوین «سعادت و مفاهیم مرتبط در لغت»، «سعادت در قرآن و حدیث»، «تفاوت سعادت دنیوی با دنیاگرایی»، «سعادت در روانشناسی»، «شادکامی، بهزیستی ذهنی(فاعلی)» و «دانش شادی» تشکیل شده است.
معنای برکت، خیر، سرور، شقاوت، سعادت و عوامل سعادت، سعادت اخروی، ایمان، حوزه شناخت، رفتار، عاطفه، لذت و هیجانات مثبت، ارتباطات اجتماعی و خلق مثبت از جمله عناوین مباحثی است که زیرمجموعه فصل‌های این کتاب مطرح شده است.
گروه روانشناسی اسلامی دارالحدیث رسالت خود را بر استخراج، طبقه‌بندی، تحلیل و تبیین روانشناختی مفاهیم و آموزه‌های اسلامی قرار داده و خوشبختانه با ظهور روانشناسان مثبت‌گرا، فضای بهتری برای اینگونه پژوهش‌ها به وجود آمده است.
کتاب سعادت و شادکامی از دیدگاه اسلام پژوهشی تازه از گروه روانشناسی اسلامی پژوهشکده اخلاق و علوم رفتاری دارالحدیث بوده که توسط حمزه عبدی و زیر نظر عباس پسندیده به رشته تحریر درآمده است.
هدف این کتاب بررسی مفهوم سعادت و ارائه تصویر صحیح و مناسبی از آن و همچنین مقایسه آن در دو حوزه دین و روانشناسی است.
نویسنده معتقد است سعادت جزء مسائل کلیدی و مهم هر انسان به شمار می‌رود و هر کس به صورت فطری به دنبال آن است؛ اسلام یک دین جامع است این پرسش را بی‌پاسخ نگذاشته و مطالبی را در این مسیر بیان کرده است.
در بخش پایانی کتاب تلاش می‌شود تا تعارض یا عدم تعارض مفهوم سعادت در اسلام و مفهوم شادکامی در روانشناسی مقایسه شوند و امکان استفاده از مباحث شادکامی روانشناختی در مسیر سعادت اخروی مطرح شود.
کتاب سعادت و شادکامی از دیدگاه اسلام در 112 صفحه تألیف شده و با شمارگان هزار نسخه و قیمت 4 هزار تومان زمستان 91 از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر ‌شد.
علاقمندان برای تهیه این کتاب و دیگر آثار دارالحدیث می‌توانند به نمایشگاه دایمی علوم حدیث به نشانی قم، میدان شهدا، خیابان معلم، پلاک 125 مراجعه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :