تاريخ : یکشنبه 1391/10/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27249
مناظره های آموزنده منتشر شد

مناظره های آموزنده منتشر شد

چاپ اول کتاب «مناظره های آموزنده»، دارای پانزده مناظره در پانزده فصل، نوشته محمد محمدی ری شهری به تازگی از سوی انتشارات دارالحدیث روانه بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، نویسنده در بخش ابتدایی پیش گفتار کتاب آورده است: آزادی بحث و انتقاد در مسائل مذهبی یکی از ویژگی های فرهنگ اسلام است و هنگامی به اهمیت این آزادی پی می بریم که می بینیم پس از گذشت حدود ده قرن از تاریخ اسلام و رشد نسبی افکار در کشورهایی مانند فراسنه، ایتالیا، پرتغال هیچ کس حق کوچکترین ایراد به فروع مذهب کاتولیکی را نداشت تا چه رسد به اصول، و کمترین ایراد و اظهار نظر کافی بود که ایراد کننده را محکوم به مرگ نماید.
با جرات می توان گفت که در هیچ آیینی به اندازه اسلام، آزادی اندیشه و ابراز عقیده وجود نداشته تا در پرتو آن مخالفان بتوانند حتی پیش رهبران آن آیین اظهار عقیده کنند و به بحث و گفتگو بنشینند و در قبول یا رد آنچه می شنوند آزاد باشند.
کتاب «مناظره های آموزنده» دارای پانزده مناظره در پانزده فصل است که بجز مواردی که در پاورقی اشاره شده، بوسیله نگارنده از عربی به فارسی ترجمه شده اند.
گفتنی است، اصل کتاب نخستین بار در سال ۱۳۵۷ با نام «مناظره در رابطه با مسائل ایدئولوژی» و در سال ۱۳۸۳ با تغییراتی با نام «مناظره و گفتگو در اسلام» به طبع رسیده و اینک با تغییرات و اضافاتی بیشتر با عنوان «مناظره های آموزنده» در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
عناوین چند فصل کتاب عبارت است از: مناظره پیامبر(ص) و پیروان پنج دین، مناظره امام علی(ع) و دانشمند یهودی، مناظره امام صادق(ع) و طبیب هندی، مناظره هشام بن حکم و عمروبن عبید، مناظره الهی و مادی، مناظره امام رضا(ع) و دانشمند ادیان، مناظره امام رضا(ع) و زندیق.
چاپ اول کتاب «مناظره های آموزنده»، نوشته محمد محمدی ری شهری با ۱۶۲ صفحه، جلد نرم، بهای ۳۲۰۰ تومان و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به تازگی از سوی انتشارات دارالحدیث روانه بازار نشر شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :