181
آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم حسني (ع) در گذشته و حال

در پايان شايان ذكر است اين دانشكده داراى هيأت امنايى است كه عبارتند از:
1 ـ حجة الاسلام و المسلمين سيد على قاضى عسكر، كه اكنون رياست دانشكده را به عهده دارند.
2 ـ آقاى رحمانى، استاندار تهران.
3 ـ دكتر سيد جعفر شهيدى، استاد دانشگاه و نويسنده.
4 ـ دكتر محمد باقر حجتى، استاد دانشگاه و نويسنده.
5 - دكتر صادق آئينه وند، استاد دانشگاه و نويسنده.
6 ـ دكتر مهدوى راد، استاد دانشگاه و نويسنده.
7 ـ دكتر تفرشى. ۱

2 ـ تالار شيخ صدوق و شيخ كلينى

در طرح توسعه آستان به علت فقدان يك تالار و فضاى مناسب براى انجام همايش ها تالارى مجهز و بزرگ براى اجراى رسالت هاى فرهنگى مورد نظر پيش بينى شد. عمليات اجرايى آن در ارديبهشت 1373 آغاز شد. اين تالار با ظرفيت پانصد نفر در مساحت 1233 و زيربناى 5800 متر مربع با تمامى امكانات مورد نياز يك تالار استاندارد طراحى شد. ابتدا عمليات گودبردارى و سپس اجراى فونداسيون را آغاز و اسكلت بتنى آن تا پايان سال 1374 تكميل گرديد. ديوارهاى داخلى و خارجى تا 1375 كامل شد. عمليات نازك كارى كه از 1373 شروع شده بود، بخشى در سال 1374 و بقيه در سال هاى 1375 و 1376 به پايان رسيد.
طبقه همكف تالار نيز در 1377 سنگ فرش و هم زمان كانال كشى هاى داخلى آن انجام شد.

1.اطلاعات ارايه شده پيرامون دانشكده حديث و بخش هاى مربوطه از مصاحبه با حجة الاسلام و المسلمين صادقى مسئول محترم روابط عمومى دانشكده استفاده شده است.


آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم حسني (ع) در گذشته و حال
180

شده و به معاونت فرهنگى آستان منتقل شده است؛ اما محل آن هم چنان در دانشكده قرار دارد. البته در مدرسه علميه برهان نيز آسمان نمايى به همراه دارالعلم ساخته و آماده بهره بردارى است. (تصوير شماره 56 و 57)

3 ـ دفتر مطالعات و تحقيقات

معاونت پژوهشى براى انسجام و هدايت امور تحقيقاتى دانشجويان و حمايت از آن ها، دفترى با عنوان مطالعات و تحقيقات دانشجويى ايجاد كرده است. در اين دفتر، چند فصل نامه از مقالات و كارهاى دانشجويان منتشر گرديده از جمله حديث انديشه كه تاكنون چهار شماره آن چاپ شده است و نيز روايت، دستاورد و ره يافتگان از ديگر نشريات منتشره داخلى اين دفتر است.

ج ـ بخش فرهنگى رفاهى (معاونت فرهنگى دانشجويى)

يكى از اهداف اين بخش برقرارى امكان تفريحات سالم و تسهيلات لازم براى رفاه دانشجويان و به تبع آن تأمين بهداشت روانى و ايجاد روحيه نشاط آميز براى دانشجويان است كه در امور تربيتى و آموزشى نقش مثبت و سازنده اى دارد. امكانات فراهم شده در محورهاى زير قابل اشاره هستند:
1 ـ امكانات ورزشى شامل استخر سرپوشيده، همراه با سونا و جكوزى، سالن بدن سازى مجهز به وسايل لازم و سالن فوتسال.
2 ـ امكانات خوابگاهى و تغذيه كه براى برادران و خواهران تهرانى و شهرستانى خوابگاه هايى تهيه شده است. ظرفيت اتاق هاى آن از چهار تا هفت نفر است و در مجموع هفتاد نفر ظرفيت دارد. هم چنين سرويس غذاخورى به مساحت سيصد متر مربع با پرداخت سوبسيد براى تغذيه دانشجويان از ديگر امكانات اين مجموعه است.
شايان ذكر است اين دانشكده برخلاف نام غيرانتفاعى آن، از ناحيه دانشجو درآمدزا نيست؛ بلكه كمك هزينه و وام هاى تحصيلى، بيمه دانشجويى نيز براى آنان اختصاص مى يابد.

  • نام منبع :
    آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم حسني (ع) در گذشته و حال
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    سازمان چاپ و نشر دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1382
    نوبت چاپ :
    اوّل
    پیوند معرفی کتاب :
    http://www.hadith.net/post/51992
تعداد بازدید : 134185
صفحه از 303
پرینت  ارسال به