5
سفينه 29

سخن مدير مسئول‏

بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏
1. در ميان نعمتهاى بى‏شمارِ الهى - كه ما توانِ شمارش آنها را نداريم (و إن تعدّوا نعمة اللَّه لاتحصوها)۱ - خداوند مهرگستر، تنها به يك نعمت والا بر آدميان منّت نهاد: بعثت خاتم رسولان صلى اللَّه عليه و آله بر مردمان، تا آيات الهى را بر آنان تلاوت كند، جانهاى آنها را پاكيزه سازد و كتاب و حكمت به آنان بياموزد. ۲ به تعبير ديگر، انسان به‏سبب اين نعمت بى‏مانند، راهِ بهره‏ورىِ درست از ديگر نعمتهاى مادّى و معنوى - مانند آب و نان و دوستى و دشمنى و احساسهاى گوناگون - را فرامى‏گيرد و بدون نعمت هدايت، تمام آن نعمتهاى ديگر، در مسير انحراف - و دست كم در ورطه بى‏حاصلى - مى‏افتد.
2. عالم عامل ربّانى جناب سيّد رضىّ‏الدين علىّ ابن‏طاووس در كتاب اقبال الاعمال، در گفتارى ژرف و كوتاه در مورد بعثت خاتم ا لانبياء صلى اللَّه عليه و آله مى‏نويسد:
رحمتى بر بندگان گسترده شد و بشارتى به سعادت دنيا و آخرت به مردم رسيد، با اذنى كه خداوندِ مهرگستر به سيّد المرسلين داد تا رسالتى را كه از جانب ربّ العالمين دارد، به تمام مردمان اظهار كند. سعادت به اشراق اين خورشيد، به اندازه‏اى است كه دلهاى مرده با نبوّت حضرتش جان گرفت و راههاى هدايتى كه پيش پاى مردمان روشن شد، زبان و قلم، از بيان ارزش آن ناتوان‏اند؛ چرا كه عظمت اين مقام در انديشه‏ها نگنجد و در ذهنها جاى نگيرد.
3. جناب سيّد ابن‏طاووس، در بيان علّت سخن خود مى‏نويسد:

1.النحل (۱۶) / ۱۸

2.آل عمران (۳) / ۱۶۴


سفينه 29
4

فهرست‏

  • نام منبع :
    سفينه 29
    تاريخ انتشار :
    1389
    سردبیر :
    پهلوان، منصور
    صاحب امتیاز :
    مؤسسه فرهنگي نبأ مبين
    تلفن :
    7832000
    دورنگار :
    7832001
    پست الکترونیک :
    safineh@nabacultural.org
    امتیاز :
    علمی ترویجی
    مدیر مسئول :
    شهري، محمّد حسين
    آدرس اینترنتی :
    http://fa.safinahmagazine.ir
تعداد بازدید : 14857
صفحه از 194
پرینت  ارسال به