تاريخ : شنبه 1396/12/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 63462
سامانه جامع راویان حدیث رونمایی شد

سامانه جامع راویان حدیث رونمایی شد

مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) از رونمایی سامانه جامع راویان حدیث همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی  در نشست خبری با اشاره به قدمت تاریخی موسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) اظهار داشت: این موسسه از سال ۷۰ زیر نظر آیت‌الله خزعلی آغاز به‌کار کرد که هم‌اکنون زیر نظر علمی آیت‌الله مقتدایی در حوزه پاسخگویی به شبهات در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه این موسسه به جرات قوی‌ترین و گسترده‌ترین سایت پاسخگویی به شبهات وهابیت در جهان اسلام است، افزود: تاکنون بیش از ۱۴ نرم‌افزار درباره اهل‌بیت(ع) طراحی‌ شده است که به‌عنوان نمونه در نرم‌افزار "در نجف" بیش از ۱۱۰ هزار زیر موضوع و بیش از ۶۰ مقاله علمی درباره نهج‌البلاغه و موضوعات پیرامون حضرت امیرالمؤمنین(ع) ارائه‌ شده است.

مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر (عج) با اشاره به ویژگی‌های نرم‌افزار "در حریم کوثر" ابراز کرد: این نرم‌افزار نیز پیرامون شخصیت حضرت صدیقه طاهره بوده که ۲۲۰ کتاب در کتابخانه دیجیتال نرم‌افزار، ۳۳ مقاله درباره حضرت، معرفی بیش از ۲۰۰ کتاب درباره ویژگی و شخصیت حضرت زهرا(س) و ۲۵۰ عکس از مراحل زندگی آن حضرت در این نرم‌افزار موجود است.

وی با بیان اهمیت موضوعحدیث‌شناسییکی از اشکالات اساسی در دین را روایات بدون سند برشمرد و گفت: کتاب‌های فراوانی در بخش حدیث و روایات در حوزه وجود دارد ولی کافی نیست که به این منظور موسسه حضرت ولی‌عصر(عج) از ۱۵ سال پیش اقدام به جمع‌آوری احادیث کرده است.

حسینی قزوینی ادامه داد: از سال ۷۱ گروهی ۱۲ نفره با بیش از ۱۵۰ هزار نفر ساعت مشغول جمع‌آوری اطلاعات راویان احادیث کرده‌اند که ثمره کار این تیم امروز با رونمایی از سامانه جامع راویان حدیث تکمیل‌ شده است.

وی با تأکید بر وجود اطلاعات ۱۴ هزار راوی احادیث در سامانه جامعراویان حدیثتصریح کرد: این سامانه از امروز به دو زبان فارسی و عربی در سایتhttp://hoveyat.valiasr-aj.com/و حتی به‌صورت اندروید برای گوشی‌های همراه در دسترس مردم و محققان است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :