تاريخ : دوشنبه 1395/10/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 55899
نزاع سیاسی نتیجه یقین نداشتن به خدا و معاد است

نزاع سیاسی نتیجه یقین نداشتن به خدا و معاد است

آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، در دیدار سپاهیان سپاه سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه زهد میوه یقین است، گفت: یقین دورویی را از بین می‌برد اگر انسان همه اعمال خود را برای رضای الهی انجام دهد هرگز به نزاع و دعواهای سیاسی روی نمی‌آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در دیدار سپاهیان سپاه سیدالشهدا(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت:
آثار و برکات یقین در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان بسیار است.

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به فرازی از دعای مکارم الاخلاق، ابراز کرد: امام سجاد(ع) از خداوند متعال در این دعای نورانی چنین درخواست می‌کند که بارالها؛ یقین مرا برترین یقین قرار ده.

وی افزود: شجاعت، توکل و اعتماد به خداوند از آثار و نتایج یقین است اگر انسان به مقام یقین برسد و مبدأ و معاد الهی را قبول داشته باشد هرگز از ناملایمات زندگی ناراحت نشده و در میدان مبارزه با دشمنان الهی نیز واهمه و ترسی به دل راه نخواهد داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اخلاص ثمره یقین است، گفت: ظاهر سازی و انجام امور برای غیر خدا نتیجه عدم اخلاص است انسان اگر مقام یقین را درک کند در همه امور دنیوی و اخروی مخلصانه عمل می‎کند، اخلاص و یقین ارتباطی ناگسستنی باهم دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه انسان مخلص هیچ عمل الهی را با لذتهای دنیوی تعویض نمی‌کند، بیان داشت: اخلاص سرمایه یقین است و فرد مخلص همه اعمال خود را برای رضای الهی انجام می‌دهد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه میزان یقین با باور انسان نسبت به خداوند و آخرت سنجیده می‌شود، تصریح کرد: حضور رزمندگان در میدان نبرد نتیجه همین یقین و اعتقاد به خداوند و معاد است.

وی با تاکید بر اینکه یقین دورویی را از بین می‌برد، اظهار داشت: اگر انسان همه اعمال خود را برای رضای الهی انجام دهد هرگز به مشاجره و دعواهای سیاسی روی نمی‌آورد.

آیت‌الله محمدی ری شهری صداقت را از دیگر آثار یقین معرفی کرد و گفت: امام علی(ع) فرمودند: بهترین و شریفترین خصوصیت اهل یقین صداقت است آنچه می‌گویند با چیزی که می‌دانند یکی است؛ اهل بیت بالاترین مصداق و مجسمه صداقت هستند.

وی افزود: صدق ریشه در یقین دارد هر میزان انسان باورش به مبدأ و معاد بیشتر باشد صداقت او نیز بیشتر خواهد بود، انسان راستگو زمانی که برایش سخنی ضرر داشته باشد دروغ نمی‌گوید و دروغی که برایش سود داشته باشد پرهیز می‌کند و این بهترین مقیاس برای ارزیابی ایمان به شمار می‌رود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مومن ممکن است گناه کند ولی هرگز دروغ نمی‌گوید، گفت: کسی دروغ می‌گوید که آیات الهی را باور نداشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه زهد از نتایج یقین است، خاطر نشان کرد: زهد عدم دلبستگی به ظواهر دنیوی است شهدا به سبب عدم دلبستگی به دنیا پا به میدان جهاد می‌گذارند، زهد میوه یقین است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :