تاريخ : دوشنبه 1394/2/7 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 42106
تشکیل شورای بین الملل دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث

تشکیل شورای بین الملل دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث

مدیر امور بین الملل دارالحدیث از تشکیل شورای بین الملل دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث در آینده نزدیک خبر داد.

پایگاه حدیث نت ـ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، حجت الاسلام والمسلمین مطهری پیش از ظهر یکشنبه ۶ اردیبهشت ماه در تالار شیخ صدوق مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت:  هدف از تشکیل این شورا، انسجام بخشی حضور محققان و پژوهشگران در همایشها و نشستهای علمی خارج از کشور است.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد، حمایت هایی از قبیل آموزش زبان انگلیسی، هماهنگی با وزارت امورخارجه برای اسکان مسافران، همچنین اطلاع رسانی در باره برگزاری کنگره های بین المللی صورت پذیرد.

مدیر امور بین الملل مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث گفت: در گذشته اقدامات ارزشمندی در امور بین الملل شکل گرفته  که سفر اروپا و هند از آن جمله است.

مطهری خاطرنشان کرد:  با توجه به تجربیات گذشته، از مهر ماه سال ۹۳ ، برنامه ریزی برای طرح های بین المللی انجام شد و در پی آن تدریس دو تن از اساتید دانشگاه قران و حدیث در پاکستان برای برگزاری دوره آموزش طلاب صورت پذیرفت.

وی بیان داشت: از تمام ظرفیت های علمی مؤسسه برای برگزاری دوره های آموزشی در کشورهای مانند پاکستان که نیازمند مباحث علوم حدیث هستند بهره می جوییم.

مدیر امور بین الملل مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث گفت: در سفر (آبان ۹۳) «نصر الدین عمر» معاون وزیر دین اندونزی به قم ، همکاری‌های علمی دانشگاه علوم قرآن اندونزی با دانشگاه قرآن و حدیث به امضاء طرفین رسیده بود که در راستای پیگیری این تفاهم نامه و با هماهنگی صورت گرفته، سه نفر از اساتید  دانشگاه قران و حدیث در کنفرانس بین المللی زن و خانواده در دیدگاه شافعی و شیعه در کشور اندونزی شرکت کردند و دیدگاه شیعه را درباره خانواده و زن ارائه کردند.

وی ابراز داشت: دیدگاه شیعه برای آنان ارزشمند و ناشناخته بود، و نتیجه مطلوبی حاصل شد، از همین روی، از محققین برای شرکت در محافل علمی بین المللی حمایت می کنیم.

مطهری با تاکید بر حضور دارالحدیث در عرصه بین المللی تاکید کرد: این موضوع یک سنگ بنای مهم و اساسی است و دراین باره از همکارانی که در عرصه آموزش زبان انگلیسی و عربی شناخت دارند در خواست می کنیم از تجربیات و آموخته هایشان استفاده کنیم.

مدیر امور بین الملل مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث به پژوهشگران این مؤسسه وعده داد: علاقه مندان اگر شرایط حضور در همایش های علمی خارج از کشور را دارند برای ارسال مقاله و حمایت های بین المللی با ما در ارتباط باشند زیرا معرفی و گسترش مکتب اهل بیت(ع)  در سرتاسر جهان از اهداف امور بین الملل مؤسسه دارالحدیث است.

گفتنی است، حجج اسلام هادی صادقی، رضا برنجکار و محمد تقی سبحانی نیا از اساتید دانشگاه قران و حدیث، ۲۱ اسفند سال گذشته، در سفر ۶ روزه خود به کشور اندونزی ضمن حضور در سمینار زن و خانواده از دیدگاه مکتب جعفری و شافعی در دانشگاه سونان کالیجاگا، با جمعی از شخصیت های علمی و فرهنگی آن دیار دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :