عنوان مجله : پژوهش‌های نهج البلاغه
دوره انتشار : فصلنامه
هیئت تحریریه : دکتر سید محمدرضا امام، دکتر احمد بهشتی، دکتر علی اصغر پور عزت، دکتر منصور پهلوان، دکتر جلیل تجلیل، دکتر محمد مهدی جعفری، دکتر احمد خاتمی، دکتر حسین رزمجو، مصطفی دلشاد تهرانی، سید جمال الدین دین پرور، دکتر محمدمهدی رکنی، دکتر محمد علوی مقدم، دکتر سید مصطفی محقق داماد، دکتر مجید معارف.
آدرس : قم - میدان شهدا - خیابان حجتیه - روبروی مدرسه حجتیه - بنیاد بین المللی نهج البلاغه
تلفن : 37736440-025
دورنگار : 37742594-025
آدرس اینترنتی : http://www.nahjmagz.ir/
امتیاز : علمی-پژوهشی

پژوهش‌های نهج البلاغه

این نشریه از تاریخ ۱۳۹۱/۰۶/۰۱ دارای رتبه علمی-پژوهشی می‌باشد.

فصلنامه پژوهشهای نهج البلاغه، متعلق به بنیاد بین المللی نهج البلاغه، را باید نخستین مجله ای دانست که به شکل تخصصی به موضوعات و مسائل اساسی پیرامون نهج البلاغه پرداخته است.

این فصلنامه که از سال ۱۳۸۱ تاکنون فعال بوده است، موفق شده است تا در سال ۱۳۹۱ و طی نامه شماره ۱۳/۱۴۴۹۴۱ اعتبار علمی ـ پژوهشی را از وزارت علوم دریافت نماید. این فصلنامه بر آن است تا با ایجاد گفتمان در فضای علمی، به پیشبرد پژوهشهای مرتبط با نهج البلاغه و معارف علوی در فضای ملی و بین المللی کمک نماید.

این فصلنامه در حال حاضر هزینه‌ای برای چاپ مقالات دریافت نمی‌کند. دسترسی به مقالات کاملا آزاد بوده و محققان و جامعه علمی علاقه مند به معارف نهج البلاغه  می‌توانند از متن کامل و با حفظ مالکیت معنوی نویسندگان استفاده نمایند. شایان ذکر است، مقاله‌هایی که بررسی اولیه را با موفقیت پشت سر بگذارند حداقل برای دو داوری تخصصی ارسال می‌شوند.

این نشریه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده است.