تاريخ : دوشنبه 1393/6/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34415
رونمایی از سه کتاب در حوزه قرآن

رونمایی از سه کتاب در حوزه قرآن

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از رونمایی سه کتاب در حوزه قرآن با حضور آیت‌الله سید احمد خاتمی در تاریخ ۳۰ شهریور خبر داد

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا  با اشاره به چاپ سه کتاب در حوزه قرآن اظهار کرد: این کتاب‌ها شامل «روابط اجتماعی از نگاه قرآن» نوشته عبدالهادی مسعودی، کتاب «انسان در تراز قرآن» نوشته علی‌راد و «قرآن، کتاب اخلاق» نوشته محمد تقی سبحانی‌نیا است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب روابط اجتماعی از نگاه قرآن تالیف عبدالهادی مسعودی، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث بوده که توسط انتشارات دارالحدیث با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۸ هزار و ۲۰۰ تومان منتشر شده است.

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به مطالب مطرح شده در پیشگفتار این کتاب گفت: پیوندها آوندهایی لطیف برای تقویت درخت تناور جامعه هستند و نشاط جامعه انسانی در گرو همین پیوندها است که از پیوستگی دو همسر تا همبستگی دو ملت را در برمی‌گیرد.

وی یادآور شد: آنچه به پیدایی و مانایی این پیوندها کمک می‌کند، تکیه به سرمایه داشته‌‌های انسانی که ریشه در سرشت پاک انسان دارند و بر پایه خرد فردی و جمعی بنا شده و از سوی ادیان الهی تربیت شده‌اند.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: جامعه انسانی به ارتباط طولی پیروی و هدایت‌پذیری از یک سو و رهبری و راهنمایی از سویی دیگر نیاز دارد که این امور نیازمند آموزش، پرورش و ارتباط علمی اسلام به عنوان برترین دین جهانی و قرآن به عنوان آخرین کتاب آسمانی است، به طوری که این کتاب تلاشی کوچک برای ارائه بخشی از این آموزه‌های وحیانی است.

وی تصریح کرد: همیاری اجتماعی،‌ همدردی و ایثار،‌ همراهی، مدارا و نرمی، احسان، حلم و بردباری، ‌عفو و گذشت و خیرخواهی و راهنمایی،‌ همنشینی و ارتباط علمی از جمله بخش‌های کتاب است.

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به کتاب انسان در تراز قرآن گفت: این کتاب جستاری در انسان‌شناسی قرآنی بوده که توسط علی راد استاد یار دانشگاه تهران تالیف شده و با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۸ هزار و ۲۰۰ تومان منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه انسان در تراز قرآن با روش تفسیر موضوعی به بازشناسی نگرش قرآن به انسان در نظام هستی پرداخته و هدف اصلی آن نشان دادن رویکرد قرآنی به آغاز و فرجام حیات انسان است.

سبحانی‌نیا یادآور شد: هشت مسئله مانند انسان، نیکوترین آفریده،‌ آفرینشی هدفمند، راه و توشه، همراه با راهنمایان، ستایش و بندگی، مرزهای الهی و دشمن در این کتاب بررسی شده است.

وی به کتاب قرآن، کتاب اخلاق(۱) اشاره کرد و افزود: این کتاب را بنده به عنوان استاد یار دانشگاه قرآن و حدیث تالیف کردم که در هزار نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان به همت انتشارات دارالحدیث چاپ شده است.

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خاطرنشان کرد: در این اثر آیات اخلاقی ثقل اکبر با بهره‌گیری از بیانات ثقل اصغر شرح شده است، اگرچه گستردگی آیات اخلاقی سبب شد از نظر موضوعی و انتخاب آیات گزینشی عمل شود.

وی عنوان کرد: در گام نخست با تقسیم ویژگی‌ها و صفات اخلاقی به دو دسته فضایل و رذایل ابتدا به بحث درباره برخی از مهم‌ترین فضایل اخلاقی پرداخته شده است، به همین دلیل در نام‌گذاری این کتاب عنوان قرآن کتاب اخلاق انتخاب شد.

سبحانی‌نیا یادآور شد: این سه کتاب با حضور آیت‌الله خاتمی،‌ امام جمعه موقت تهران و جمعی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه روز یکشنبه ۳۰ شهریور در مرکز انجمن‌های علمی حوزه واقع در خیابان جمهوری، کوچه دو، فرعی اول سمت چپ رونمایی می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :