تاريخ : شنبه 1394/5/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44176
رونمایی از اسناد جدیدی از تخریب مزار ائمه بقیع (ع)

رونمایی از اسناد جدیدی از تخریب مزار ائمه بقیع (ع)

نمایشگاه تصاویر منحصر به فرد و منتشر نشده‌ای از حرم ائمه بقیع علیهم السلام با رونمایی از اسنادی در خصوص تخریب این بقاع متبرک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ستاد مدافعان حرم با همکاری موسسه فرهنگی هنری مشعر، فرهنگسرای اندیشه و جمعی از محققین، نمایشگاه «بهشت بقیع» را برای نخستین بار در ایران برپا می‌کند.

این نمایشگاه از سوم تا نهم مردادماه در فرهنگسرای اندیشه تهران به آدرس خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، پارک اندیشه برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه تصاویر منحصر به فرد و منتشر نشده‌ای از حرم ائمه بقیع علیهم السلام به نمایش گذاشته می‌شود و قرار است برای اولین بار نیز اسنادی در خصوص تخریب حرم ائمه بقیع علیهم السلام نیز رونمایی شود.

از دیگر برنامه‌های نمایشگاه «بهشت بقیع» اکران عمومی مستند «بهشت ماندنی» به کارگردانی ابراهیمی است که علاقمندان برای مشاهده این مستند می‌توانند به سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه مراجعه کنند.

همچنین علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر از برنامه‌های این نمایشگاه می‌توانند به نشانی اینترنتی بهشت بقیع مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری وهابیان تکفیری در اقدامی شنیع و هدفمند اقدام به تخریب حرم‌ها و قبه‌های موجود در قبرستان بقیع را کرده و آنجا را با خاک یکسان کردند. ۹۲ سال از این واقعه دردناک می‌گذرد و همچنان بهشت بقیع در همان وضعیت قرار دارد و مظلومیت بقیع سندی استوار در مورد جنایت‌های وهابی‌های سعودی است. این حادثه به دستور مستقیم پادشاه وقت عربستان انجام شد و در باب آن می‌توان ساعت‌ها قلم‌فرسایی کرد، اما نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که این حادثه در حال فراموشی و پاک شدن از حافظه تاریخی ما ایرانیان و شیعیان است.

در بقیع اهل‌بیت مطهر پیامبر (ص) و دختران و همسران و بسیاری از اصحاب یگانه ایشان دفن هستند و تمامی مذاهب اسلامی برای بقیع احترامی خاص قائل بوده و در زمان حضور در مدینه النبی آن را جزء مهم‌ترین اعمال زیارتی خود می‌دانند و زیارت آن را از سنت‌های نبوی عنوان می‌کنند.

حال مدافعان حرم، محققین و تاریخ پژوهان قصد دارند تا این روز غمبار را برای نسل جوان امروزی یادآور باشند و مسببان این حادثه را معرفی کنند و شوری در آن‌ها ایجاد کنند تا خواهان پیگیری این واقعه باشند تا به امید خداوند متعال بتوان روزی عاملان آن را محکوم و شرایط را برای بازسازی این قطعه بهشتی مهیا کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :