تاريخ : پنج شنبه 1393/9/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 37285
دومین جشنواره پژوهشی دارالحدیث برگزار شد

دومین جشنواره پژوهشی دارالحدیث برگزار شد

دومین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث با حضور علما، اساتید، طلاب و پژوهشگران برتراین مجموعه در تالار شیخ صدوق(ره) این پژوهشگاه برگزار شد.

قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث در این مراسم طی سخنانی هدف از برپایی این جشنواره را تقدیر و قدردانی از پژوهشگران برتر این مجموعه و همچنین آیین رونمایی از نرم افزارهای مجموعه آثار پژوهشگاه با عنوان «حدیث اهل بیت علیهاالسلام و میزان الحکمه» عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمین برنجکار ادامه داد: ترویج و گسترش معارف قرآن و روایات اهل بیت(ع) از رسالت های اصلی این مجموعه می باشد که با عنایت حضرت ولی عصر(عج) طی این دو دهه توانسته برکات ارزشمندی را علاوه بر محققان و پژوهشگران به جامعه اسلامی تقدیم کند.
وی اظهارداشت: روزآمدی و خلاقیّـت رسالت دیگر این مجموعه است بطوریکه امروز شاهد عرضه نوع دیگری از خدمت به جامعه علمی کشور می باشیم و آن ارائه نشر دیجیتال و نرم افزار محصولات و ماحصل پژوهش های مکتوب محققان پژوهشگاه قرآن و حدیث می باشد که به صورت نرم افزاری عرضه شده است.
حجت الاسلام برنجکار به برنامه های دیگر این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: ارائه محصولات مجموعه به صورت پی دی اف (PDF) و برنامه اندروید می باشد که ان شاءالله به زودی شاهد انجام آن خواهیم بود.
قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث در بخش دیگری از سخنان به معرفی برخی از فعالیت های اخیر مجموعه پرداخت و افزود: جذب ۱۴نفر عضو هئیت علمی رسمی وزارت علوم و داخلی (مجوز پژوهشگاه)، تهیه دستورالعمل های پرداخت های پژوهشی به صورت یکسان، ارائه موضوعات پژوهشی برنامه ریزی شده همسو با نیازهای جامعه و حمایت از آن و.. از جمله این فعالیت ها می باشد.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم ضمن رونمایی از نرم افزارهای عنوان شده از پژوهشگران برتر این پژوهشگاه با حضور آیت الله ری شهری و جمعی از مدیران پژوهشگاه و موسسه دارالحدیث تقدیر بعمل آمد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :