تاريخ : یکشنبه 1393/8/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 35782
تولید اولین نرم‌افزار تصحیح نماز با قابلیت ارائه بین‌المللی

تولید اولین نرم‌افزار تصحیح نماز با قابلیت ارائه بین‌المللی

رئیس ستاد اقامه نماز استان تهران از طراحی اولین نرم‌افزار تصحیح نماز ویژه تلفن‌های همراه خبر داد و گفت: با توجه به قابلیت‌های این نرم افزار، ظرفیت ارائه بین‌المللی را به تمام مسلمانان دارا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا قندی، رئیس ستاد اقامه نماز استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از طراحی نرم‌افزار تصحیح قرائت نماز به سفارش این ستاد خبر داد و گفت: برای تصحیح نماز به صورت معمول باید به یک فرد مراجعه شود، اما به کمک این نرم افزار هر فردی می‌تواند قرائت نماز خود را تصحیح کند.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از افراد خجالت می‌کشند برای تصحیح نمازشان به افراد متخصص مراجعه کنند، اظهار کرد: این نرم افزار برای گوشی‌های هوشمند در حال طراحی است و در آن افراد به جای اینکه قرائت خود را با قرائت فرد دیگری تطبیق دهند، قرائتشان با قرائت صحیح تصحیح می‌شود.
حجت‌الاسلام قندی اظهار امیدواری کرد که این نرم افزار در اجلاس سراسری نماز که دی ماه سال جاری در اهواز برگزار می‌شود، رونمایی شود و گفت: تهیه این نرم‌افزار از مرداد ماه آغاز شده است و قابلیت اجرا در تلفن‌های همراه اندروید و IOS را خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه قبل از آغاز تولید این نرم‌افزار بررسی شده است که آیا تاکنون در جهان نرم‌افزاری مشابه آن ساخته شده است یا خیر، اظهار کرد: نمونه‌های بسیار ضعیفی در این زمینه وجود دارد که در آنها قرائت فرد با قرائت یک قاری سنجیده می‌شود یعنی اگر به طور مثال قاری مدی را بیشتر کشیده باشد و فرد مد را کوتاه تر بکشد از قرائت او ایراد گرفته می‌شود، یعنی لحن فرد را تصحیح می‌کند نه قرائت را.
رئیس ستاد اقامه نماز استان تهران ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های مطرح این نرم‌افزار ظرفیت ارائه بین‌المللی را به تمام مسلمانان دارا است و وقتی در اختیار عموم قرار گیرد، می‌تواند قدم خوبی در خصوص تصحیح نماز برداشته شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :