تاريخ : سه شنبه 1393/6/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34350
دومین همایش ملی حدیث رضوی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد

دومین همایش ملی حدیث رضوی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد

دومین همایش ملی حدیث رضوی، با حضور شخصیت ها و صاحب نظران حوزوی، در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکترمحمدتقی سبحانی‌نیا، مسئول برگزاری همایش، صبح سه شنبه، 11 شهریور93 در سخنانی، به ارائه گزارشی از نحوه فعالیت این همایش و چگونگی دریافت و برگزیده شدن آثار پرداخت.

وی با ذکر این مسئله که احادیث اهل‌بیت‌(ع) همگی نور واحد هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند، بر لزوم برگزاری همایش‌ها علمی با رویکرد احادیث اهل‌بیت‌(ع) تاکید کرد:

در ادامه همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی مسعودی، دبیر علمی همایش حدیث رضوی 2 نیز در سخنانی با اشاره به کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه، موضوع همایش را تخصصی ذکر کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع در خصوص موضوع همایش مقالات خوبی به همایش ارسال شد که نشان دهنده تلاش گسترده فعالان این عرصه است.

آیت‌الله محمدی ر ی‌شهری رییس موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث سخنران بعدی این همایش بود که در سخنانی به اهمیت شناخت جریان‌های فکری و اجتماعی و سیاسی در زمان اهل‌بیت‌(ع) به منظور بازشناسی مفهومی احادیث تاکید کرد.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم طباطبایی از دیگر برنامه های این همایش بود که به تبیین اهمیت فضاشناسی و فضای گفتمانی زمان صدور احادیث اشاره کرد .

رونمایی از منشورات حدیثی رضوی شامل هفت کتاب و پوستر و تجلیل از نفرات برتر مقالات، از دیگر بخش‌های این همایش بود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :