خطبه شعبانیه  1431
خطبه شعبانیه

خطبه پيامبر اکرم(ص)، هنگام فرا رسيدن ماه رمضان،‌ «اى مردم! همانا ماه خدا ، همراه با بركت و رحمت و آمرزش ، به شما روى آورده است ؛ ماهى كه نزد خدا برترينِ ماه هاست و روزهايش برترينِ روزها ، شب هايش برترينِ شب ها و ...

احادیث برگزیده باب ص ض  23100
احادیث برگزیده باب ص ض

احادیث برگزیده از کتاب شهاب الاخبار باب ص ض

آخرین گفتگوهای پیامبر اعظم(ص) و حضرت فاطمه زهرا(س)  1938
آخرین گفتگوهای پیامبر اعظم(ص) و حضرت فاطمه زهرا(س)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بیان و شرح حدیثی درباره آخرین گفتگوهای پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله وسلم و حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها پرداختند.

سیره مردمی پیامبر اعظم(ص)  1780
سیره مردمی پیامبر اعظم(ص)

شرح حدیثی درباره سیره‌ی پیامبر اعظم صلی‌الله‌ علیه و آله و سلم و بیان اهمیت مردمی بودن و انس گرفتن با طبقات مختلف مردم پرداختند.

مؤمنانی که مرتبه‌شان از صحابه بالاتر است  3289
مؤمنانی که مرتبه‌شان از صحابه بالاتر است

رهبر معظم انقلاب در ابتدای جلسه درس خارج فقه اول دی به بیان و شرح حدیثی درباره رجحان و برتری مؤمنانی پرداختند که بدون دیدن پیامبر(ص) به ایشان ایمان می‌آورند.

فرصت زندگی  1842
فرصت زندگی

شرح حدیثی از پیامبر اعظم(ص) در ابتدای درس خارج فقه درباره فرصت زندگی

ثبت‌نام افراد در انتخابات مجلس  1476
ثبت‌نام افراد در انتخابات مجلس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه، با شرح روایتی درباره توصیه پیامبر اعظم(ص) خطاب به جناب ابوذر، ضمن انتقاد به ثبت‌نام بی‌محابای برخی افراد در انتخابات مجلس، تاکید کردند: هر مسئولیّتی، هر سِمَتی، هر توانایی‌ای، در کنارش یک مسئولیّتی ...

توجه به خدا در نماز  1347
توجه به خدا در نماز

در نماز، دستت را بلند نموده و دعا کن! یعنی این قنوتی که در نماز جزو مستحبّات است، این را حضرت توصیه میکنند که انجام بگیرد؛ به سبب این که این کار، توجه انسان را در نماز تضمین میکند.

سفارش به نافله شب و ظهر  1326
سفارش به نافله شب و ظهر

حضرت سه مرتبه این جمله را تکرار میفرمایند: نافلۀ شب را حتماً بجا بیاور! معلوم میشود خصوصیاتی در بلندشدن در نیمۀ شب، سحرخیزی، و عبادت کردن وجود دارد که در هیچیک از نمازهای بیست و چهار ساعتِ دیگر، این خصوصیات وجود ندارد.

رفتار غیرمنصفانه انسان در برابر خداوند  1334
رفتار غیرمنصفانه انسان در برابر خداوند

رفتار غیرمنصفانه انسان در برابر خداوند

مسئولان در قیامت دست بسته محشور میشوند  6087
مسئولان در قیامت دست بسته محشور میشوند

لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلى عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه :

ویژگی‌های نزدیک‌ترین افراد به پیامبر در روز قیامت  3152
ویژگی‌های نزدیک‌ترین افراد به پیامبر در روز قیامت

عن جعفر ‌بن ‌محمّد علیهما ‌السّلام عن ابیه عن جدّه علیهم ‌السّلام قال قالَ رَسولُ‌ اللّهِ صَلَّی‌ اللّهُ ‌عَلَیهِ وَ ‌آلِهِ: اَقرَبُکُم غَداً مِنّی فِی المَوقِفِ اَصدَقُکُم‌ لِلحَدِیثِ وَ آداکُم لِلاَمانَةِ وَ اَوفاکُم بِالعَهدِ وَ اَحسَنُکُم خُلُقاً وَ اَقرَبُکُم مِنَ النّاسِ.

غدیر (حدیث غدیر)  4588
غدیر (حدیث غدیر)

حدیث غدیر، «گويا من [به سراى جاويد ]فرا خوانده شده ام و بايد از ميان شما بروم. من دو چيز گران سنگ را در ميانتان بر جاى مى گذارم كه يكى بزرگ تر از ديگرى است: كتاب خدا و عترتم [يعنى] اهل بيتم. پس مراقب ...

خوف از خدا و قناعت  1784
خوف از خدا و قناعت

کسی که از خدا بترسد نفسش در دنیا با سخاوت است، وکسی که در دنیا به آنچه نصیبش گشته است راضی باشد کمترین چیز دنیا او را بس است

صفحه از 11
تعداد موارد : 150