تاريخ : پنج شنبه 1393/11/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 38703
ضربه به مساجد و روحانيت، مهمترين نقشه دشمن براي ضربه به انقلاب

ضربه به مساجد و روحانيت، مهمترين نقشه دشمن براي ضربه به انقلاب

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السلام : بايد دغدغه ما، نگراني هاي امام(ره)، در رابطه با آينده انقلاب باشد و نگرانی که ایشان براي آينده انقلاب داشتند اين بود كه ما نتوانیم به طور صحیح به وظيفه خود عمل کنیم.

آیت الله محمدی ری شهری با استناد به سخنرانی امام خمینی (ره) پس از کشف کودتای نوژه افزود: ایشان بعد از كشف كودتاي نوژه در جمع روحانيون تهران و ائمه جماعات شهرستان های تهران، نكاتي را درباره كودتا مطرح نموده و فرمودند: " من خوفم از اين است كه ما نتوانيم آن چيزي كه به عهده داریم را انجام دهیم و از اين مي ترسم اگر اين مشكل پيش آمد، ديگر كودتا لازم نيست ...".

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث افزود: امام خمینی(ره) در آن سخنرانی فرمودند: يكي از نقشه هاي مهم اين است كه اقشار ملت را از هم جدا نمایند و اختلاف بياندازند و روحانيت را از ملت جدا كنند، دشمنان مي دانند كه از مسجد و روحانيت ضربه خوردند پس بايد مسجد را بشكنند و روحانيت را از بين ببرند و از این رو مهمترين نقشه دشمن براي ضربه به انقلاب، ضربه به مساجد و روحانيت است.

آیت الله محمدی ری شهری ضمن ابراز تشکر از روحانيانی  كه در سنگر مساجد و خدمت به نماز و معارف اهل بيت علیهم السلام فعاليت می کنند، افزود: ما باید هر چه توان داريم براي احياء مساجد و براي وظيفه شناسي و عمل به وظيفه روحانيت بكار گيريم و به همين جهت مسووليت امور مساجد خيلي سنگين است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السلام همچنین با تشکر از گزارش های رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان ری گفت: گزارش های ارائه شده گزارش خوبی بود که مهمترين نکته آن، جذب جوانان به مساجد است  که خیلی باید در این خصوص، کار کرد زیرا که اکنون، جمعیت فعلی ما جوان است و جامعه ما در بهار جوانی بسر می برد و باید مساجد، همیشه برای جوانان جذابیت داشته باشد.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اعلام این مطلب که « فرهنگ نامه جمعه » حاوی مطالبی در خصوص نماز جمعه در آینده توسط دارالحدیث منتشر خواهد شد بیان کرد: نماز جمعه برای جذب جوانان و نیروهای کارآمد جامعه است نه برای از کارافتاده ها و سالخوردگان، از این رو، نماز جمعه باید برای جوانان جاذبه داشته باشد و این به ذوق و ابتکار روحانیت نیازمند است.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: جوان با برخورد عاطفی جذب می شود و سیره پیامبر (ص) همین بود و اشکالی که به ایشان می گرفتند، این بود که فقط جوان ها گرد تو هستند، اطرافیان امام زمان (عج) نیز جوان هستند، باید اطراف و گرد یک روحانی، امام جماعت و مبلغ دینی را هم جوانان فراگیرند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السلام همچنین ضمن تاکید بر تقویت ارتباط روحانیان محترم شهرستان ری و ائمه جمعه و جماعات ری با مجموعه حرم مطهر و معاونت فرهنگي آستان مقدس گفت: باید همگی همت کنیم و آماده شویم که مساجد را آبادتر کنیم و جاذبه های آنها را برای نسل جوان بیشتر کنیم.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: قبل از تعلیم و تربیت و توسعه و رشد معنویت در جامعه، یک وظیفه مهمتری برای روحانی وجود دارد و آن، این است که قبل از تعلیم و تزکیه دیگران باید ما خودمان را تا آنجا که می توانیم و سپس خانواده و بچه هایمان را تربیت کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السّلام همچنین با بیان اینکه زهد ، یکی از نکاتی است که روحانیت را در نزد مردم گرامی می دارد تصریح کرد: میراث بزرگان علماء، چشم نداشتن به دنیا است.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام اصلانی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان ری گزارشی از اقدامات صورت گرفته و وضعیت فرهنگی مساجد این شهرستان از سوی آن مرکز ارائه داد و گفت: در حال حاضر رسیدگی به امورات ۱۷۴ مسجد تحت پوشش و فعالیتهای ۱۶۵ نفر امام جماعت راتب و ۷۰ نفر امام جماعت نایب در این مرکز ساماندهی می شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :