تاريخ : پنج شنبه 1393/11/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 38702
تحصیل بیش از 4 هزار دانشجو در دانشگاه قران و حدیث

تحصیل بیش از 4 هزار دانشجو در دانشگاه قران و حدیث

معاون فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث از تحصیل ۴ هزار دانشجو در ۲۰ رشته مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این مرکز خبر داد و گفت: علاقه مندان علوم ومعارف حدیث به دو شیوه حضوری و مجازی می توانند تحصیل کنند.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی نیا، بعد از ظهر چهارشنبه ۸ بهمن ماه، در دیدار طلاب غیر ایرانی، با اعلام خرسندی از حضور مهمانان، افزود: توفیق بزرگی است که شما برادران مسلمان از اقصی نقاط جهان، در ایران مشغول تحصیل هستید و نعمتی که از ناحیه خدای متعال نصیب شما شده جای سپاس دارد.

معاون فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث با ارائه گزارشی از این دانشگاه قران و حدیث گفت: در حال حاضر، رشته‌های علوم و معارف قرآن؛ و علومِ حدیث در مقطع کارشناسی و رشته‌های علومِ قرآن و حدیث، علومِ حدیث گرایش تفسیر اثری، علومِ حدیث گرایش کلام و عقاید؛ و علومِ حدیث گرایش نهج‌البلاغه در مقطع کارشناسی ارشد، دوره‌های رسمی این مرکز آموزشی را تشکیل می‌دهند و ان شاء‌الله در آینده نزدیک، دیگر رشته‌های مرتبط نیز افزوده خواهد شد.

وی افزود: شیوه فعلی پذیرش دانشجو در دانشکده مجازی علوم حدیث در مقطع کارشناسی از طریق پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور، و در مقطع کارشناسی ارشد از طریق کنکور سراسری است.

حجت الاسلام سبحانی نیا بیان داشت: تحصیل در این مرکز کاملاً غیر حضوری و از طریق اینترنت است و آزمون‌های پایان هر نیمسال به صورت حضوری در قم، تهران یا یکی از نمایندگی‌های مرکز در سراسر نقاط ایران و جهان برگزار ‌می‌شود.

وی همچنین به معرفی پژوهشگاه قران و حدیث پرداخت و گفت: این پژوهشگاه از چهار پژوهشکده علوم و معارف حدیث، تفسیر اهل بیت(ع)، اخلاق و روانشناسی و پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) تشکیل شده است.

گفتنی است، جمعی از طلاب غیر ایرانی کشورهای تاجیکستان،آلبانی، هند، آلمان، نروژ، کانادا، آفریقا،روسیه، سوئد، انگلستان و آمریکا به همت امور بین الملل دارالحدیث ضمن بازدید از بخش های مختلف مؤسسه با معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل دارالحدیث دیدار و گفتگو کردند.

لازم به ذکر است، طلاب غیر ایرانی در مدرسه المهدی قم، ضمن آموزش زبان فارسی دوره تمهیدیه را سپری می کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :