تاريخ : پنج شنبه 1393/12/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 39479
همایش اهل بیت(ع) و بنیان‌های فرهنگی عصر حاضر برگزار می‌شود

همایش اهل بیت(ع) و بنیان‌های فرهنگی عصر حاضر برگزار می‌شود

«همایش سراسری اهل بیت(ع) و بنیان‌های فرهنگی عصر حاضر» از مجموعه برنامه‌های جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شمس توس، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و مدیرعامل بنیاد آلاء در راستای برگزاری «همایش سراسری اهل بیت(ع) و بنیان‌های فرهنگی عصر حاضر» با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیدجواد جعفری در این نشست با اشاره به این که طی تفاهم نامه ای که  با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید ۱۵ دانشگاه کشور در سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) حضور دارند، گفت: از دوره نهم برگزاری جشنواره امام رضا (ع)دانشگاه های کشور نیز برای حضور در این رویداد فرهنگی – هنری اعلام آمادگی کردند.
وی اظهار داشت: هم اکنون در سیزدهمین دوره از این جشنواره به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نهضت رضوی در دانشگاه های کشور به راه افتاده و بسیاری از دانشگاه های کشور در این جشنواره حضور یافته‌اند.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) افزود: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) از دوره هفتم از گستره ملی به بین‌المللی تبدیل شد و اکنون توفیق داریم سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را در ۳۱ استان و ۲۲۰ نقطه جهان با همکاری ۳۶۰ ارگان و نهاد و تشکل مردمی، در دهه کرامت سال  ۱۳۹۴ برگزار کنیم.
وی گفت: از دل جشنواره امام رضا (ع)، دهه کرامت جوشید و براین اساس افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره در قم و مشهد برنامه ریزی شد.
محمدصالح طیب‌نیا مدیرعامل بنیاد خیریه آلاء نیز در این دیدار گفت: نخستین همایش ملی اهل بیت (ع) و بنیان های فرهنگی عصر حاضر با تاکید بر سیره رضوی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود که بنیاد آلاء مجری برگزاری این همایش است.
وی افزود: پیگیر هستیم مجوز علمی پژوهشی این همایش نیز اخذ شود. هدف اصلی برگزاری این همایش پرداختن تخصصی و آکادمیک به علوم و معارف اهل بیت (ع) است که به همین منظور هیات علمی ۱۶ نفره متشکل از اساتید برجسته بهترین دانشگاه های کشوربرگزاری همایش را برعهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: همایش اهل بیت (ع) و بنیان‌های فرهنگی عصر حاضر با تاکید بر سیره رضوی به همت بنیاد آلاء ۱۴ مرداد ماه سال ۹۴ در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و نگاهی نو و کاربردی به سیره اهل بیت (ع) دارد.

طیب‌نیا افزود: سلسله همایش‌های اهل بیت (ع) در قالب جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در موضوعات مختلف به صورت تخصصی و مستمر برنامه ریزی شده و برگزار می شود تا خروجی قابل استفاده و مطلوبی برای تامین نیازهای جامعه امروز داشته باشد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :