تاريخ : پنج شنبه 1393/9/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 37283
کارهای پژوهشی روشنی‌بخش باشد

کارهای پژوهشی روشنی‌بخش باشد

آیت الله ری شهری: کارهای پژوهشی باید شفابخش و روشنی‌بخش باشد و در واقع سیاست کلان و راهبردی اسلام در تحصیل، تدریس و پژوهش در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری امروز در دومین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث که در تالار شیخ صدوق موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، اظهار کرد: درباره مسائل پژوهشی کاربردی کردن پژوهش‌ها باید در نظر گرفته شود و در زمینه پژوهش‌های حوزوی در این زمینه کار بسیاری نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش‌ها باید در زمینه‌هایی باشد که مشکلی از جامعه را حل کند، این مهم‌ترین نکته‌ای است که باید روی آن مجموعه پژوهشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا دانشگاه نیز به این سمت و سو برود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) عنوان کرد: اکثر پایان‌نامه‌ها آن ‌طور که باید و شاید قابل استفاده نیستند، نه علمیت طرف را نشان می‌دهند و نه می‌توانند مشکلی را در جامعه حل کنند.

وی یادآور شد: اگر روایات موجود ملاک پژوهش‌ها قرار گیرد، می‌تواند برای ما راهگشا باشد، بنابراین باید پژوهش‌ها به سمتی هدایت شود که مشکلات مردم و جامعه را حل کند.

ری‌شهری خاطرنشان کرد: توصیه به پژوهشگران و محصلان حوزه و دانشگاه این است که از زنبور عسل یاد بگیرند، نتیجه کار زنبور عسل دو جوهر نفیس یکی روشنی‌بخش برای جامعه و دیگری شفابخش است.

وی تصریح کرد: کارهای پژوهشی باید شفابخش و روشنی‌بخش باشد و در واقع سیاست کلان و راهبردی اسلام در تحصیل، تدریس و پژوهش در نظر گرفته شود.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث یادآور شد: اکنون اغلب موضوعاتی که برای پایان‌نامه‌ها وجود دارد، کاربردی نیست، بنابراین باید پایان‌نامه‌ها بنیادی یا راهبردی یا کاربردی باشد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :