تاريخ : شنبه 1394/3/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 43597
آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران و احکام روزه + دانلود

آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران و احکام روزه + دانلود

فضایل و برکات ماه مبارک رمضان از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی و «احکام روزه» مطابق با فتاوای معظم له

رمضان؛ ماه ضيافت خاصان پروردگار 
"قال الله الحکیم فی کتابه: يا ايّها الّذين آمنوا كتب عليكم الصّيام كما كتب على الّذين من قبلكم لعلّكم تتّقون." 
شروع ماه مبارك رمضان، در حقیقت عید بزرگى براى مسلمانان است و جا دارد که مؤمنین، ورود این ماه را به هم تبریک بگویند و یکدیگر را به استفاده‌ى هرچه بیشتر از این ماه توصیه کنند. چون ماه ضیافت الهى است، در این ماه فقط مؤمنین و کسانى که اهل ورود در این ضیافتند، بر سر سفره‌ى پروردگار منّان و کریم مى‌نشینند. این، غیر از سفره‌ى عام کرم الهى است که همه‌ى انسانها، بلکه همه‌ى موجودات عالم از آن بهره‌مندند؛ این، سفره‌ى خواص و ضیافت خاصان پروردگار است.
رمضان؛ ماه خودسازي و عبادت
ماه رمضان، بهار خودسازي و عبادت، بهار قرآن، بهار توجّه و ذکر و استغفار و استغاثه‌ي به خدا، در پیش است؛ آن را قدر بدانید. همه‌ي قشرهاي مردم  مخصوصاً جوانان ماه رمضان را مغتنم بشمارند، به خدا پناه ببرند، هدایت و عنایت او را طلب کنند، به او اتّکال نمایند و از دشمنانش ذره‌یی واهمه نکنند.

کتاب «آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران» از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی، در 422 صفحه به مبلغ 12000 تومان در قطع رقعی به کوشش علیرضا مختارپور قهرودی توسط انتشارات انقلاب اسلامی در بهار سال جاری تجدید چاپ گردید.
کتاب حاضر گزیده‌اي از مجموعه‌ي توصیه‌ها، نصایح، تحلیل‌ها و مواعظی است که در ماههاي رمضان در طول 22 سال گذشته  از سال 1369 تا 1390  در بیانات معظّمٌ‌له ارائه شده است. 

برای تهیه، خرید و مشاهده تیزر معرفی کتاب آداب روزه‌داری احوال روزه‌داران می‌توانید عدد 4 را به سامانه پیامکی 100020120 ارسال کنید.

همچنین کتاب احکام روزه، حاوی مسائل مهم و مورد ابتلاء در احکام روزه مطابق با فتاوای مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) است.

این اثر اوّلین مجلّد از مجموعه کتاب‌های احکام موضوعی فقهی منطبق با فتاوای معظّمٌ‌له است که توسّط انتشارات فقه روز به طبع میرسد

و بزودی مجلّدات بعدی مجموعه‌ی مذکور نیز در موضوعات مختلف از جمله احکام پزشکی، حج، خمس، و سفر عرضه خواهد شد. در این کتاب علاوه بر موارد موجود در رساله‌ی «اجوبهًْ الاستفتائات»، استفتائات جدید نیز اضافه گردیده است.

این مجلّد شامل مسائلی از قبیل انواع روزه، راه‌های ثبوت اوّل ماه، مبطلات روزه، احکام پزشکی روزه، احکام روزه‌ی مسافر، احکام بانوان، و زکات فطریه می‌باشد. تدوین اثر بنحوی انجام گرفته است که نفع آن عام و بهره‌گیری از آن برای همگان آسان باشد. شایان ذکر است که دفتر استفتائات معظّمٌ‌له این رساله را مورد تأیید و عمل به آن را مجزی اعلام نموده‌اند.

کتاب احکام روزه با مشخصات در اختیار علاقمندان قرارگرفته است:

قیمت:50000 ریال، ناشر:فقه روز (وابسته به انتشارات انقلاب اسلامی)، تعداد صفحات:136، قطع:رقعی


متن کتاب رساله آموزشی ضمیمه است

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :