تاريخ : پنج شنبه 1393/12/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 39480
کتاب «فرهنگ‌نامه سبک زندگی» منتشر شد

کتاب «فرهنگ‌نامه سبک زندگی» منتشر شد

کتاب «فرهنگ‌نامه سبک زندگی» تألیف «غلامرضا حیدری ابهری» برای مطالعه گروه سنی نوجوان و جوان به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس،‌ کتاب «فرهنگ‌نامه سبک زندگی» از مجموعه کتاب‌های مرجع انتشارات «قدیانی» در حوزه «دین» است که به آموزه‌هایی از قرآن و اهل بیت (ع) مربوط می‌شود.

این فرهنگ‌نامه توسط «غلامرضا حیدری ابهری» با موضوع شیوه زندگی، جنبه‌های مذهبی و راه و رسم زندگی در اسلام، نوشته شده است.
کتاب «فرهنگ‌نامه سبک زندگی» دربردارنده سه بخش با عنوان «با خدا»، «با خلق خدا» و «با خویشتن»، است. در بخش اول مطالبی نظیر «نماز»، «فراگیری قرآن و خواندن آن»، «دعا کردن»، «یاد اهل بیت (ع) و ابزار دوستی به آنان»، «شکرگزاری و گفتن الحمدلله»، «گفتن‌ ان شاءالله»، «پرهیزکاری و تقوا» و «توبه»، پرداخته شده است.

بخش دوم نیز دربردارنده موضوعاتی نظیر «مهربانی و ترحم به همه آفریده‌های خدا»، «خوش‌رویی و خوش اخلاقی»، «شادکردن دیگران»، «رعایت حق‌الناس»، «خدمت به مردم»، «عفو و گذشت»، «امر به معروف و نهی از منکر»، «وفا به عهدها و عمل به وعده‌ها»، «مسخره‌ کردن دیگران»، «عیب‌جویی، سرزنش و تجسس»، «غرور، تکبر و خودستایی»، «تهمت، سوء‌ظن و سخن چینی» و «قهر و آشتی»، است.

«علم و دانش»، «صبوری در بلاها و سختی‌ها»، «ورزش کردن»، «شیوه راه رفتن»، «پیشگامی و شتاب در نیکی‌ها» و «عمل به گفته‌ها و دانسته‌های نیکو» از جمله عناوین بخش سوم کتاب «فرهنگ‌نامه سبک زندگی»، به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، «فرهنگ‌نامه سبک زندگی»، یک دوره سبک زندگی اسلامی بوده که با استفاده از آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) ارائه شده است. این کتاب، هر چهار حوزه «ارتباط با خدا»، «ارتباط با خلق»، «ارتباط با خویشتن» و «ارتباط با خلقت» را بررسی کرده و با بیانی روشن، به توضیح دیدگاه اسلام در هر یک از این حوزه‌ها پرداخته است.

اصلی‌ترین منبع در تألیف «فرهنگ‌نامه سبک زندگی»، قرآن کریم، بحارالانوار، میزان الحکم و دیگر آثار مؤسسه فرهنگی دارالحدیث بوده است.

گفتنی است، این کتاب از ۷۷ بخش تشکیل شده است، اما این بدان معنا نیست که فقط از ۷۷ موضوع سخن گفته است. موضوعاتی که این اثر به آن پرداخته شده، بسی بیش از اینها است. گاه در یک بخش، دو یا سه موضوع که با هم قرابت داشته‌اند، یکجا مورد بحث قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال در بخش برآوردن درخواست‌ها و نیازهای دیگران، موضوع منت گذاشتن و موضوع بخل نیز آمده است.

بر مبنای این گزارش، نشر «قدیانی» کتاب «فرهنگ‌نامه سبک زندگی» تألیف «غلامرضا حیدری ابهری» را با قیمت ۳۵۰۰۰ تومان منتشر کرده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها علاوه بر مراجعه به کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور، می‌توانید به نشانی الکترونیکی www.ghadyani.org  نشر قدیانی مراجعه کرده یا به دفتر و فروشگاه مرکزی به نشانی، تهران، خیابان انقلاب، روبه‌روی دانشگاه، خیابان فخررازی، خیابان شهدای ژاندارمری (غربی)، شماره ۹۰ مراجعه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :