تاريخ : پنج شنبه 1393/9/6 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 37101
فرهنگ شهادت معصومین علیهم‌السلام

فرهنگ شهادت معصومین علیهم‌السلام

دوره سه جلدی عربی ـ فارسی کتاب فرهنگ شهادت معصومین علیهم‌السلام با تلاش گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام از سوی انتشارات این پژوهشکده در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گذشته از احادیثی که در کتب روایی خبر از مظلومیت ائمه معصومین علیهم‌السلام و کیفیت شهادت و بعضی از حوادث دلسوز داده است می‌توان کتابها و جزواتی را که به نام مقتل جریان شهادت یکی از معصومین و به ویژه حضرت امام حسین علیه‌السلام را گزارش کرده‌اند اولین یا حداقل پس از موضوع سقیفه و فدک دومین موضوع در تاریخ‌نگاری سیاسی شیعه به حساب آورد.
جلد اول این کتاب از چهار بخش «در شهادت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله، در شهادت سرور زنان جهان حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، در شهادت امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام و در شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام» گردآوری شده است.
این بخش‌ها شامل فصل‌های: «پرتوی از شخصیت آن حضرت، رنج‌ها و اندوه‌های حضرت، پیشگویی شهادت حضرت، وصیت‌های حضرت، لحظات احتضار حضرت، چگونگی شهادت حضرت، تجهیز حضرت، حوادث پس از شهادت حضرت و سوگنامه‌های حضرت» است.
جلد دوم این کتاب به شهادت‌نامه امام حسین علیه‌السلام اختصاص دارد که به فصل‌های «گوشه‌ای از شخصیت بزرگوار آن حضرت، آزار و اذیت آن حضرت، وصایای امام حسین علیه‌السلام، وقایع نهضت حسین علیه‌السلام، کیفیت شهادت آن حضرت، در غسل و کفن و نماز و دفن آن حضرت، پس از شهادت امام حسین علیه‌السلام و مرثیه و گریه برای امام حسین علیه‌السلام» پرداخته است.
در جلد سوم شهادت‌نامه «امام زین‌العابدین، امام باقر، امام صادق، امام کاظم، امام رضا، امام جواد، امام هادی، امام حسن عسکری و زندگینامه امام زمان علیهم السلام» مورد بررسی قرار گرفته است. در هر یک از بخش‌ها در رابطه با فصل‌های «پرتوی از شخصیت آن حضرت، رنج‌ها و اندوه‌های حضرت، پیشگویی شهادت حضرت، وصیت‌های حضرت، لحظات احتضار حضرت، چگونگی شهادت حضرت، تجهیز حضرت و رویدادهای پس از شهادت حضرت» مطالبی را می‌خوانیم.
در بخش زندگینامه امام زمان عجل‌‌الله تعالی فرجه‌الشریف فصل‌های «پرتوی از شخصیت آن حضرت، رنج‌ها و اندوه‌های حضرت، وظایف مؤمنان در مدت غیبت، نشانه‌های ظهور آن حضرت و جهان پس از ظهور آن حضرت» جای گرفته است.
علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۷۴۰۳۶۹ ـ ۰۲۵ تماس حاصل کنند. گفتنی است، دوره سه جلدی عربی ـ فارسی کتاب فرهنگ شهادت معصومین علیهم‌السلام با تلاش گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام از سوی انتشارات این پژوهشکده با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت دوره ۶۶۰۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است./۹۹۲/پ۲۰۲/ق

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :