مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : سیری در سیره ائمه اطهار
پديدآورنده : مرتضی مطهری
محل نشر : قم
ناشر : صدرا
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 272
جستجو در Lib.ir

سیری در سیره ائمه اطهار

مجموعه سخنرانی‌های شهید استاد مرتضی مطهری، در موضوع بررسی زندگی و رفتار ائمه معصومین (ع) و چگونگی برخورد آن‌ها با مسائل خلافت و حکومت

کتاب «سیری در سیره ائمه اطهار»، مجموعه سخنرانی‌های استاد شهید مرتضی مطهری است که ایشان در مناسبت‌های مختلف به بیان سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) - خصوصاً چگونگی برخورد ایشان با مسئله خلافت و حکومت - پرداخته‌اند.

فصل‌های کتاب:

فصل اول: سخنرانی با عنوان «مشکلات امام علی علیه السلام»، که در تاریخ ۱۳۴۹/۸/۳۰ (مطابق با ۲۱ رمضان ۱۳۹۰) در حسینیه ارشاد ایراد گردیده است.

فصل دوم : دو سخنرانی درباره «صلح امام حسن علیه السلام» در بهار ۱۳۵۰ ه.ق و در انجمن اسلامی پزشکان.

فصل سوم: بحث کوتاهی درباره امام زین العابدین علیه السلام که استاد شهید در ادامه سخنرانی «خرافۀ سیزده» که در تاریخ ۱۳۴۹/۱/۱۳ (برابر با ۲۵ محرم ۱۳۹۰ ه.ق) در حسینیه ارشاد انجام شده است، به تناسب زمان ایراد نموده اند.

فصل چهارم: بحثی درباره «امام صادق علیه السلام و مسئله خلافت» که به دنبال بحث «صلح امام حسن علیه السلام» و بحث «مسئله ولایت عهدی امام رضا علیه السلام» طی دو سخنرانی در انجمن اسلامی پزشکان ایراد گردیده است.

فصل پنجم: سخنرانی با عنوان «موجبات شهادت امام موسی کاظم علیه السلام»، که تاریخ ایراد آن ۱۳۴۹/۷/۴ (مطابق با ۲۴ رجب ۱۳۹۰) و محل آن حسینیه ارشاد بوده است.

فصل ششم: بحثی پیرامون «مسئله ولایت عهدی امام رضا علیه السلام»، که طی دو سخنرانی، در انجمن اسلامی پزشکان ایراد شده است.

فصل هفتم: «سخنی درباره امام حسن عسکری علیه السلام»، که استاد شهید آن را در ادامه یکی از سخنرانی های «سیره نبوی» در سال ۱۳۵۴ و در مسجد جامع بازار تهران به مناسب سالگرد ولادت آن حضرت بیان کرده اند.

فصل هشتم: دو سخنرانی پیرامون حضرت مهدی علیه السلام، که اولی تحت عنوان «عدل کلی» در تاریخ ۱۳۴۹/۷/۲۴ (مطابق با ۱۴ شعبان ۱۳۹۰) در حسینیه ارشاد ایراد شده و دومی به فاصله یک هفته تحت عنوان «مهدی موعود» در همان مکان انجام گرفته است.