مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : ظهور حضرت مهدی(عج) از دیدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : انتشارات مسجد جمکران
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1380ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 454
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

ظهور حضرت مهدی(عج) از دیدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان

این اثر، به بررسی مهدویت و اعتقاد به ظهور یک منجی مصلح جهانی و معرفی مصداق حقیقی آن بر اساس احادیث و دیدگاه های دانشمندان مسلمان می پردازد.

این اثر، به بررسی مهدویت و اعتقاد به ظهور یک منجی مصلح جهانی و معرفی مصداق حقیقی آن بر اساس احادیث و دیدگاه های دانشمندان مسلمان می پردازد.

نویسنده، به روش گزارشی و تطبیقی تلاش کرده است تا عقیده به منجی و مصلح جهانی را در ادیان الاهی و مکاتب مختلف فکری پی بگیرد، و در ضمن اثبات اصالت اعتقاد به ظهور منجی و انتظار او، به ارائه شواهد تطبیق آن بر مهدی موعود اسلام که همان قائم آل محمد(ص) و دوازدهمین امام شیعیان است، بپردازد.

وی، در صدد اثبات این مهم است که نویدهای اسلام، در باره ظهور آن حضرت را بیان و روایاتی را از طریق شیعه و اهل سنت برای قطعیت این اعتقاد و نسب آن حضرت بیاورد و به دنبال آن، آرای جمعی از دانشمندان اهل سنت را در باره صحت روایات وارد شده در باره مهدی(ع) و تواتر آنها آورده و شبهات برخی از آنان را نیز، مطرح کرده و به آنها پاسخ گفته است. سپس، دیدگاه جمعی از اهل سنت را که تصریح کرده اند مهدی همان فرزند امام حسن عسکری(ع) است، ذکر کرده و به دیدگاه تنی چند از مستشرقان و نقد آنها و به اعترافات برخی از آنها اشاره می کند.

در بخشی از کتاب مسئله انتظار و آثار سازنده فردی و اجتماعی آن بازگو شده و در قسمتی دیگر، آیات قرآن در باره مهدی(ع) نقل شده است. نویدهای ظهور حضرت مهدی(ع) در کتاب های مقدس ادیان، و اخبار اهل بیت، دین آینده جهان، جهان پیش از ظهور و سیمای راستین ظهور حضرت مهدی(ع) نیز، از جمله مباحث کتاب است.