مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : سیمای آفتاب: سیری در زندگانی حضرت مهدی(ع)
پديدآورنده : حبیب الله طاهری
محل نشر : قم
ناشر : زائر
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1380ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 413
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

سیمای آفتاب: سیری در زندگانی حضرت مهدی(ع)

کتاب حاضر، پژوهشی در باره مهدویت به طور عام و بررسی مشخصات و اوصاف حضرت مهدی(ع) به طور خاص است.

کتاب حاضر، پژوهشی در باره مهدویت به طور عام و بررسی مشخصات و اوصاف حضرت مهدی(ع) به طور خاص است. هدف از نگارش آن، آگاهی دادن به شیعیان و دوستان امام زمان از زندگی آن حضرت و تبیین مباحث امامت امام مهدی است.

کتاب با بهره گیری از کتاب های حدیثی، تاریخی، رجالی، فقهی، کلامی و تفسیری عمدتا شیعی و احیانا از اهل سنت و نیز از پژوهش های دیگر نویسندگان تألیف شده و در واقع، محصول سخنرانی های مذهبی مؤلف می باشد. از همین رو، کتاب در بیست و پنج درس تنظیم شده است.

نویسنده در صدد بوده با بیان ضرورت شناخت امام و راه های آن، به درستی، امامت و آخرین امام موعود را بشناساند. وی در آغاز از مصلح و منجی موعود در میان ملت های گوناگون از قبیل هندوها، بهود و مسیحیان و به ویژه مهدویت در اسلام، در قرآن و احادیث و سخنان معصومان سخن گفته و آن گاه وارد بحث اوصاف حضرت مهدی(ع) در روایت ها شده و نسب و ولادت ایشان را بررسی کرده است.

فلسفه عقیده به وجود امام مهدی و فلسفه غیبت آن حضرت از دیگر موضوعات کتاب است. در درس های دیگر کتاب، غیبت صغرا، نابیان امام و غیبت کبرا، مورد پژوهش قرار گرفته اند. درس دیگر آن، در باره قیام و انقلاب مهدی و دلایل آن و دلایل لزوم قیام علیه ستمگران و ادامه آن، وظایف شیعه در دوران غیبت است که به بیست و نه وظیفه می رسد و ملاقات با امام و معنای آن و ملاقات کنندگان نیز، تشریح و بیان شده است.

انتظار فرج، یاران مهدی(ع)، توقیعات صادر شده و عرض اعمال بندگان بر امام، از دیگر مباحث کتاب است که نویسنده در باره ابعاد آنها و ویژگی ها و تعداد آنها به بحث پرداخته است. ظهور و نشانه های آن، جهان در قبل و پس از عصر ظهور، حکومت جهانی امام، عدل جهان گستر ایشان، رجعت در زمان ظهور و تعدادی پاسخ و پرسش، آخرین بحث های کتاب را تشکیل می دهند.