تاريخ : سه شنبه 1390/11/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6801
ميزان‌الحكمه با ارائه آيات الهى و احاديث پهنه زندگى دينى را پوشش داده است

ميزان‌الحكمه با ارائه آيات الهى و احاديث پهنه زندگى دينى را پوشش داده است

ميزان‌الحكمه با ارائه آيات الهى و احاديث زندگى‏ساز معصومان‏ عليهم‌السلام، پهنه پرگستره زندگى دينى را پوشش داده و توصيه‏هاى دينى را در بسيارى از مسائل خُرد و كلان جامعه بشرى ارائه كرده است.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سبحانی‌نیا در جمع دانش آموزان دبيرستان علوم و معارف اسلامی صدرا با اشاره به تأسیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث گفت: تألیف کتاب ده جلدی «میزان الحکمة» یکی از مهمترین آثار آیت‌الله ری شهری و مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث است.
معاون فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث، تصریح کرد: ميزان‌الحكمه با ارائه آيات الهى و احاديث زندگى‏ساز معصومان‏ عليهم‌السلام، پهنه پرگستره زندگى دينى را پوشش داده و توصيه‏هاى دينى را در بسيارى از مسائل خُرد و كلان جامعه بشرى ارائه كرده است.
وی در ادامه به معرفی بخش های پژوهشی مؤسسه دارالحدیث پرداخت و اظهار کرد: پژوهشکده علوم و معارف حدیث، پژوهشکده کلام اسلامی و پژوهشکده اخلاق و روانشناسی، سه پژوهشکده‌ فعال هستند. در بخش آموزش عالی نیز دانشکده علوم حدیث قم، ری و اصفهان و دانشکده مجازی علوم حدیث به نشانی اینترنتی vu.hadith.ac.ir فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین «سبحانی نیا» در خصوص تاسیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث بیان کرد: این ساختمان هم زمان با ورود مقام معظم رهبری به شهر قم و با پیام ایشان در سال ۱۳۷۴ افتتاح شد.
در برخشی از پیام مقام معظم رهبری آمده است: «اهتمام به حديث، پس از تمسّك به كتاب حكيم حميد، برترين وظيفه‏اى است كه عالِم ‏دين بدان مكلّف است».
گفتنی است، در راستای دانش افزائی و تقوييت بنيه علمی دانش آموزان دبيرستان علوم و معارف اسلامی صدرای قزوین، تعدادی از این دانش‌آموزان پیش از ظهر یک شنبه ۱۶ بهمن ماه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث با معاون فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث دیدار کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :