تاريخ : سه شنبه 1390/8/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6634
روز عرفه، روز دعا و شناخت است

روز عرفه، روز دعا و شناخت است

سه شنبه ۱۷/۸/۹۰

پایگاه حدیث نت: عرفه روزی است كه خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خويش فرا می خواند و خوان كرم و احسان و لطف خود را می گسترد و هيچ معادلی برای آن پيدا نمی شود.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت الاسلام و المسلمين «احمد غلامعلی» پيش از ظهر امروز در جمع گروهی از معاونين آموزشی استان فارس، با بيان روايتی از امام باقر عليه السلام افزود: «إِنَّ یَوْمَ عَرَفَةَ یَوْمُ دُعَاءٍ وَ مَسْأَلَةٍ».
معاون پژوهشی پژوهشكده علوم و معارف حديث، با بيان اهميت روز عرفه اظهار داشت: روز عرفه روز دعا و خواستن است و هيچ معادلی برای اين روز وجود ندارد. پس در اين روز فرصت نيايش به درگاه الهی مهيا است.
وی در ادامه افزود: سريع ترين دعايی كه اجابت می شود، دعای انسان در حق برادر مؤمنش در غياب اوست.
حجت الاسلام و المسلمين «غلامعلی» به معرفی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث پرداخت و گفت: اين مؤسسه از پژوهشكده علوم و معارف حديث، پژوهشكده كلام اهل بيت(ع)، پژوهشكده اخلاق و روانشناسی و دانشكده علوم حديث تشكيل شده است.
وی همچنين به پژوهش های حديثی صورت گرفته در قالب كتاب ميزان الحكمة، دانش نامه قران و حديث و مدانش نامه امام حسين(ع) و تك نگاری ها اشاره كرد.
معاون پژوهشی پژوهشكده علوم و معارف حديث، توجه نيازهای عموم مخاطبان را از برنامه های پژوهشكده علوم و معارف حديث عنوان كرد گفت: جهت گيری پژوهشی در خصوص نياز سنجی جامعه برای ترويج بيشتر علوم حديث از اهداف اين پژوهشكده بوده است، كه تا كنون آثاری نيز منتشر شده و آثاری در دست تاليف است.
وی در ادامه به معرفی گروه های پژوهشی پرداخت و در خصوص فعاليت هر گروه توضيح داد. گروه رجال، گروه موسوعه نگاری، گروه احياء آثار، گروه ترجمه و گروه تاريخ حديث گروه های پژوهشی پژوهشكده علوم و معارف حديث هستند.

۴۰ نفر از معاونين و مشاوران پرورشی و امور تربيتی شهرستان لار در جنوب استان فارس پيش از ظهر يكشنبه ۱۵ آبان ماه ضمن بازديد از مخزن كتابخانه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث با معاون پژوهشی پژوهشكده علوم و معارف حديث ديدار و گفتگو كردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :