تاريخ : شنبه 1396/7/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 60963
حقوق متقابل دانشگاه و دانشجو در بیانات آیت الله ری شهری

حقوق متقابل دانشگاه و دانشجو در بیانات آیت الله ری شهری

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در مراسم آغاز سال تحصیلی این دانشگاه گفت: آشنایی با معارف قرآن و اهل بیت (ع) تداوم راه عاشورا و زمینه ساز حکومت جهانی مهدوی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث،آیت الله محمدی ری شهریدر مراسمی که ظهر چهارشنبه ۱۲ مهرماه  در دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد، با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه قرآن و حدیث به تبیین حقوق متقابل دانشجو و دانشگاه با بهره ­گیری از رساله حقوق امام سجاد (ع) پرداخت و گفت: نخستین اصل در ادای حقوق دانشجو این است که  خدمت­گزاران دانشگاه اعم از مدیران اجرایی و اساتید ، وظیفه ­ای را که به آنان سپرده شده منصب الهی بدانند که با اهداف خاصی به آن­ها سپرده شده، و این خدمت بزرگترین عبادت است که با قصد قربت در تکامل معنوی و نزدیک شدن آن­ها به خداوند سبحان مؤثر است. رعایت این اصل در واقع زمینه ­ساز ادای حقوق دانشجو است .

ایشان افزود : انتخاب اساتید با تجربه و نیز برنامه­‌ریزی صحیح در زمینه تعلیم و تربیت دانشجو جهت رسیدن به اهداف والای دانشگاه حق دیگر دانشجویان بر دانشگاه است.

حضرت آیت الله محمدی ری­ شهری با اشاره به موفقیت دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث در کسب بالاترین رتبه ­های قبولی کارشناسی به کارشناسی ­ارشد در میان مراکز آموزش عالی کشور، این موفقیت را نشانه برنامه صحیح و حضور مدیران و اساتید برجسته این دانشگاه دانست.

وی همچنین حسن برخورد مدیران و اساتید دانشگاه را با دانشجویان یکی دیگر از حقوق دانشجویان برشمرد.

حضرت آیت الله محمدی ری­شهری در تبیین حقوق دانشگاه بر دانشجویان گفت: تلاش همه ­جانبه دانشجویان برای بهره­ گیری از این فرصت در جهت خودسازی علمی و عملی، رعایت ادب، و تکریم استاد و مدیران اجرایی، رعایت حدود شرعی و اخلاقی در کلاس­های درس و دفاع از دانشگاه در مقابل دیگران را به عنوان حقوق دانشگاه ، وظیفه شرعی و اخلاقی دانشجویان است.

گفتنی است، پیش از سخنرانی آیت الله محمدی ری شهر، حجت الاسلام مسعودی قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث، آقای حجت معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث و حجت الاسلام بیات معاون فرهنگی دانشگاه قرآن و حدیث گزارشی از روند فعالیت های علمی ـ فرهنگی دانشگاه ارائه کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :