تاريخ : دوشنبه 1396/2/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 58856
چاپ ۶۴ عنوان کتاب جدید از سوی انتشارات دارالحدیث

چاپ ۶۴ عنوان کتاب جدید از سوی انتشارات دارالحدیث

مدیرعامل انتشارات دارالحدیث از چاپ ۶۴ عنوان کتاب چاپ اولی و ۶۲ عنوان کتاب چاپ مجدد در سال ۱۳۹۵ خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا، مدیرعامل انتشارات دارالحدیث در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با ارائه گزارشی از عملکرد انتشارات در سال گذشته گفت:
« بی تردید سال 13955 دشوارترین سال در طول بیش از دو دهه از فعالیت انتشارات دارالحدیث بوده است. در این سال تلاش مضاعفی در بخش توزیع صورت گرفت.»

وی با اشاره به اهم اقدامات انتشارات دارالحدیث گفت:  افزایش تعداد فروشگاه های انتشارات در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) از دو باب به سه باب فروشگاه، رایزنی ها و جلسات متعدد با مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه­ها، امور مساجد، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و قم، مرکز خدمات حوزه علمیه و چندین مرکز دیگر به منظور افزایش فروش سازمانی؛همچنین حضور فعال در نمایشگاه های استانی از جمله ی این فعالیت هاست.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا  با اشاره به برگزاری نمایشگاه های متعدد در تهران بزرگ بویژه در ایستگاه های مترو گفت: تشویق نمایندگی ها برای فعالیت بیشتر، چاپ 64 عنوان کتاب چاپ اولی و 62 عنوان کتاب چاپ مجدد، شرکت در 17 نمایشگاه کتاب استانی و چندین نمایشگاه کتاب در تهران بزرگ از دیگر فعالیت های مجموعه بوده است.

وی راه اندازی پایگاه الکترونیکی فروشگاه کتاب به آدرس: http://shop.darolhadith.ir/ وانعقاد تفاهمنامه با انتشارات بوستان کتاب و دانشگاه علوم اسلامی رضوی ، همچنین چاپ 19 عنوان کتاب کودک با کیفیت بالا و جلد سخت  را از جمله ی عملکرد سال گذشته عنوان کرد.

مدیرعامل انتشارات دارالحدیث افزود: تجلیل از موسوعه الامام الحسین (ع) در کنگره بین‌‌المللی نوآوری در منبر حسینی در نجف اشرف و کربلای معلا توسط عتبه مقدسه حضرت عباس(ع) و موسسه علامه بحرالعلوم  و همچنین برگزیده شدن دو کتاب «گزیده شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث» و «کرائم قرآن در فضائل اهل‌بیت علیهم‌السلام» دارالحدیث در چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد از دیگر برنامه های انتشارات بوده است.

وی با اشاره به برخی از مهمترین کتابهای چاپ شده در سال 95 تصریح کرد: در بخش بزرگسال «حکمتنامه فاطمی» ، «فرهنگنامه اعتکاف»، « فرهنگنامه توبه»، « فرهنگنامه تجارت» ، «تفسیر روایی جامع؛ مبانی، منابع و روش»، « قرآن‌شناسی امامیه در پژوهش‌های غربی»، «تفسیر امامیه در پژوهش‌های غربی»، « غرر قرآن از نظریه تا تفسیر» ، «اخلاق و آداب مامقانی» ، ویراست دوم کتاب «الگوی اسلامی شادکامی» ، «زندگی و بندگی»، «از نماز بیشتر بدانیم» ، «مجموعه شعر عاشورایی عروج سرخ» و «مجموعه اشعار توحیدی»، «درسنامه فقه الحدیث» و مجموعه 7 جلدی «گزیده های حدیثی» از جمله عناوین منتشر شده است.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا افزود: در بخش کودک نیز انتشار مجموعه ده جلدی« شکوفه های دانایی »، مجموعه« قصه های پیامبر و کودکان» و مجموعه 5 جلدی« داستانهای رنگین کمان» از جمله اقدامات شاخص توسط انتشارات دارالحدیث بوده است .

گزارش نموداری از عملکرد انتشارات :

نکاتی در باره تحلیل آمار و نمودارها :

  • تعداد عناوین جاپ اولی همواره سیر صعودی داشته است که از نکات مثبت به شمار میآید.
  • سیر نزولی چاپ آثار عناوین تکراری می تواند تنزل فروش  را بیانگر باشد
  • جهش معاونت فرهنگی در تعداد عناوین چاپ اولی و در تعداد کل عناوین منتشر شده از این معاونت  قابل تقدیر است
  • حفظ و یا رشد در میزان فروش علی رغم افت فروش سازمانی در چند سال اخیر بیانگر افزایش تلاش و فعالیت در توزیع بوده است که در نوع خود با توجه به وضعیت بسیاز تاسف  بار بازار کتاب قابل تقدیر است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :