تاريخ : پنج شنبه 1395/10/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 55980
تربیت فرزند شایسته با استفاده از روایات کتاب حکمت‌نامه کودک

تربیت فرزند شایسته با استفاده از روایات کتاب حکمت‌نامه کودک

معاون فرهنگی هنری مؤسسه دارالحدیث گفت: در کتاب حكمت نامه كودك، متنِ مهم ترين رهنمودهاى قرآن و احاديث اسلامى در زمينه آموزش و پرورش كودك گردآوری شده و منبع مناسبی برای تربیت فرزندان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث،حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیادر نشست ناشران کودک و نوجوان و تصویرگران این عرصه با ذکر حدیثی از امام علی (ع) که می فرماید: «فرزندانتان را به فراگیری علم، فرمان دهید»، علم آموزی و کسب ادب  به فرزندان را وظیفه اساسی والدین برشمرد و مطالعه کتاب حکمت نامه کودک را بهه متولیان کتاب کودک و والدین توصیه کرد.

معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث، محتوا، تصویرگری و نشر را از ارکان تولید کتاب کودک برشمرد و افزود: تصویرگری ابزاری است تا با آن کتاب ها یرای کودکان چشمگیر باشد.

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: گاهی محتوا مطلوب نیست ولی  قالب و شکل در بهترین شکل ممکن است و مسول این تولید ناشر و نویسنده است .

مدیرعامل انتشارات دارالحدیث، اظهار کرد: مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث در عرصه تولید کتاب گام های مؤثری برداشته و در حوزه کتاب کودک نوجوان و جوان، تاکنون ۱۰۰ عنوان کتاب در سه سال گذشته تولید و منتشر کرده و تلاش مؤسسه دارالحدیث، در تولید کتاب کودک و نوجوان بهره گیری از آموزه های اخلاقی و دینی با کیفیت مطلوب بوده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم، اگر امروز فرزندان ما سراغ فضای مجازی رفته اند باید در این فضا برای انتقال آموزه های دینی و اخلاقی تلاش کرد.

وی افزود: اگر والدین از ابتدا کودکان را با کتاب انس دهند، کودک در آینده ارتباط موثرتری با کتاب برقرار می کند.

در نشست ناشران کودک و نوجوان و تصویرگران که شامگاه سه شنبه ۲۸ دی ماه با موضوع جایگاه مدیریت هنری در فرایند تولید کتاب های تصویری کودک و نوجوان در نگارستان اشراق قم برگزار شد، کوروش پارسانژاد داور جشنواره های بین المللی، حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان قم و فرید الدین ملایی مدیر گروه دیزاین و هنر سپید نیز سخنرانان دیگر این نشست بودند.

برگزاری نمایشگاه آثار تصویرگران و پاسخ به پرسش های شرکت کنندگان از دیگر برنامه های این نشست بود.

این نشست چهارمین نشست از سلسله نشست های مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث به منظور تولید آثار با محتوای ادبی و تربیت دینی با عنوان امور هنری کتاب های کودک و نوجوان با همکاری انجمن ناشران کودک و نوجوان قم و تصویرگران و مدیران هنری با تجربه است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :