تاريخ : پنج شنبه 1395/7/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 53793
همایش بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(ع) در کشور گویان، برگزار می شود

همایش بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(ع) در کشور گویان، برگزار می شود

مدیر کالج اسلامی المصطفی شهر جورج تاون کشور گویان در آمریکای جنوبی از برگزاری همایش بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(ع) در این پایتخت این کشور خبر داد.

حجت الاسلام سيد محمد تصديق عابدی، مدیر کالج اسلامی المصطفی شهر جورج تاون کشور گویان در آمریکای جنوبی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد:

به مناسبت در پیش بودن سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، همایش بزرگداشت مقام شامخامام سجاد(ع)در شهر جورج تاون برگزار می شود.

وی افزود: این همایش از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ دقیقه عصر روز شنبه ۱۷ مهر(هشتم اکتبر ۲۰۱۶ میلادی) برابر با ششم محرم در کالج اسلامی المصطفی در کشور گویان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عابدی از صحیفه سجادیه به عنوان عصای موسی، دم مسیحا، معجزهرسول اکرم (صلی الله علیه و آله)و اخت القرآن یاد کرد و گفت: این اثر ارزشمند امام سجاد(علیه السلام) نه تنها تشنگان شیعه و مسلمان را سیراب می کند، بلکه تمام پیروان ادیان ابراهیمی می توانند با این کتاب عجین شوند و حتی هر کس که مفهوم عبدیت را ادراک کند صحیفه سجادیه کتاب اوست.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در جنوب هند این صحیفه را (که توسط یکی از دوستان به زبان تامیل ترجمه شده بود) چاپ کردیم، نه تنها از مسلمان بلکه پیروان ادیان دیگر از جمله هندوها هم ملتمسانه درخواست نسخه ای از آن را داشتند، حتی از تامیل زبان های مقیم فرانسه نیز درخواست نسخه داشتند.

مدیر کالج اسلامی المصطفی شهر جورج تاون کشور گویان در آمریکای جنوبی تصریح کرد: در گویان و منطقه کارائیب که اسلام از طریق صوفیسم وارد شده است، صحیفه سجادیه بهترین هدیه برای مردم این مرزو بوم است.

«جرج تاون» در کرانهٔ اقیانوس اطلس واقع شده و جمعیت آن در سال ۲۰۰۲ میلادی برابر با ۲۱۳٬۷۰۵ نفر بوده‌است و این کشور بزرگ‌ترین شهر گویان نیز هست و لقب «باغ‌شهر کارائیب» به آن داده بودند؛ این شهر در منطقه دمرارا-ماهائیکا و در ریزشگاه رودخانه دِمِررا قرار دارد.

گفتنی است؛ ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از ششم تا ۲۵ محرم به میزبانی استان هرمزگان و در ۱۰ استان کشور ایران و ۱۲ کشور جهان برگزار می شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :