تاريخ : سه شنبه 1395/6/23
کد خبر: 53416

چراغ هدایت، بررسی و بیان دلایل و درس های قیام امام حسین(ع)، منتشر شد

کتاب چراغ هدایت، نوشته آیت الله محمد شجاعی با بررسی و بیان دلایل و درس های قیام امام حسین(ع) به همت انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش گروه اندیشهخبرگزاری شبستانبه نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، چاپ چهارم کتاب «چراغ هدایت» همزمان با روز عرفه و ایام شهادت سفیر حضرت اباعبدالله(ع) شامل مجموعه ای از سخنان آیت الله محمد شجاعی با موضوع امام حسین (ع) و قیام خونین عاشورا منتشر شد.

این اثر مجموعه سخنرانی های آيت الله محمد شجاعی در موردامام حسین(ع)و نهضت ماندگار و جاودانعاشورااست که با همکاری انتشارات سروش و رادیو قرآن منتشر شده و سه چاپ قبلی آن با استقبال علاقمندان به فرهنگ عاشورا مواجه شده است. در حقیقت مجموعه حاضر متن بازنویسی شده و تدوین یافته از سخنرانی های آیت الله محمد شجاعی است که به بررسی و بیان دلایل و درس های قیام امام حسین(ع)، تاثیرگذاری شخصیت های عاشورایی و حماسه سازان این قیام می پردازد.

کتاب چراغ هدايت در هفت فصل به نگارش درآمده است. فصل اول با عنوان حسین(ع) بنده بی مانند خدا با فرازی از زیارت مطلقه امام حسین(ع) شروع می شود و آیت الله محمد شجاعی با ترجمه این زیارت گوشه ای از راه بندگی امام حسین(ع) را بیان می کند. در فصل دوم خواننده با ثواب گریه برای امام حسین(ع) آشنا می شود که در بیان آن احادیث و روایات زیادی نیز از سوی آیت الله شجاعی بیان می شود و اما فصل سوم نیز در راستای فصل قبل ثواب زیارت امام حسین(ع) را بیان می کند و از اجر و پاداشی که خداوند بر این زیارت قرار داده است سخن به میان می آورد.

همچنین فصل چهارم مکارم اخلاقی و فضائل وجودی حضرتامام حسین(ع)را از منظر احادیث و روایات مورد بررسی قرار می دهد و فصل پنجم با عنوان خون سیدالشهداء و اشتداد غضب الهی، قیام سید الشهدا (ع) را برای خوانندگان بازگو می کند.

اما دو فصل آخر با نام های هل من ناصر ینصرنی و قیام مختار ثقفی به زوایای مختلف قیام امام حسین(ع) و حوادث بعد از آن که مربوط به قیام مختار ثقفی است می پردازد. صفحات پایانی کتاب هم استاد آیت الله محمد شجاعی تذکراتی درباره محرم و حضور در مجالس پربرکت این ماه را با منابع و ماخذ مختلف بیان کرده است.

گفتنی است، چاپ چهارم کتاب " چراغ هدایت" در ۱۲۰ صفحه با قیمت شش هزار تومان در شمارگان دو هزار نسخه از سوی انتشارات سروش برای مشتاقان فرهنگ عاشورا و قیام سید الشهدا(ع) منتشر شده است.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ تماس بگیرند.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی:http://soroushpublishingco.irامکان پذیر است .

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :