تاريخ : سه شنبه 1394/10/1 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 47646
۳ عنوان کتاب دانشگاهی علوم قرآن و حدیث در دست نگارش

۳ عنوان کتاب دانشگاهی علوم قرآن و حدیث در دست نگارش

کتاب‌های درسی در رشته علوم قرآنی با کاستی‌های روبه‌رو هستند به همین دلیل نگارش تاریخ حدیث، تاریخ تفسیر و تاریخ علوم قرآنی را در دستور کار خود قرار داده‌ ام.

حجت‌الاسلام والمسلمینمحمدعلی مهدوی‌راد، قرآن پژوه و مدیر بخش علوم قرآن و حدیث دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، گفت:
به نظر من کتاب‌های درسی در رشته علوم قرآن و حدیث دارای معضلات و کاستی‌‌های هستند به همین خاطر مجموعه کارهای تحقیقاتی را به صورت همزمان در دستور کار خود قرار داده‌ام. این مجموعه عبارتند از «تاریخ حدیث»،«تاریخ تفسیر» و«تاریخ علوم قرآنی».
وی افزود: البته پیش از این به صورت مختصر «تاریخ علوم قرآنی» را تدوین کرده بودم و آن کتاب در دانشگاه‌ها تدریس می‌شد؛ در حال حاضر یکی از برنامه‌های من بازنویسی و گسترش مباحث این کتاب است.
مهدوی‌راد درباره کتاب «تاریخ حدیث» گفت: بخشی از نگارش این کتاب به اتمام رسیده است الان در حال نگارش تاریخ حدیث در قرن ۵ ه‌ق هستم البته مختصری از مباحث کتاب به زبان عربی چاپ شده است.
این پژوهشگر علوم قرآنی اظهار کرد: در کتاب تاریخ حدیث، تاریخ حدیث شیعه مد نظر من است. طرح تفصیلی کتاب را در ۶ جلد تقسیم‌بندی کرده‌ام، ولی هنوز نمی‌توانم با قطعیت بگویم در هر جلد چه مباحثی مطرح می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :